حسن رسولی در گفت‌وگو با امید:

امروز از جریان اصلاحات دکتر عارف در صحنه انتخابات حضور دارد

سخنگوی ستاد محمدرضا عارف کاندیدای اصلاح طلب دور یازدهم ریاست جمهوری با انتقاد از انتشار برخی اخبار و شایعات پیرامون کناره گیری عارف به نفع حسن روحانی، توسط جریان و رسانه‌های وابسته به اصولگرایان گفت که امروز از جریان اصلاحات آقای دکتر عارف در صحنه حضور دارد.

حسن رسولی در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی امید اظهار داشت: دکتر عارف در زمان مطرح شدن ضرورت تحقق اجماع بین چهار کاندیدای مطرح اصلاح‌طلب در انتخابات  که بنا بود با محوریت آقای خاتمی صورت گیرد اولین استقبال کننده از این پیشنهاد بودند با این هدف که تفرق بین کاندیداهای اصلاح‌طلب در سال های 84 و 88 برای بار سوم تکرار نشود و جریان اصلاحات در صورت عدم حضور یا مانع شدن از حضور یکی از دو کاندیدای حداکثری یعنی آقایان خاتمی و هاشمی با جهت گیری روشن دور اندیشانه و حساب شده در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند.
رسولی ادامه داد : بنابراین بصورت رسمی آقای دکتر عارف نمایندگان خود را به جمع مشورتی متشکل از نمایندگان آقای خاتمی که هشت نفر بودند و کاندیداهای چهارگانه اصلاح‌طلبان که هر کدام دو نفر معرفی کردند که آقای خاتمی دکتر عارف را معرفی کرد.
وی با اشاره به اینکه این جمع چندین جلسه برگزار کردند، یادآور شد: در این چند جلسه، در نتیجه از این 4 نفر دو نفر ثبت نام کردند، یعنی آقای دکتر عارف و محمد شریعتمداری و دو نفر دیگر یعنی آقایان جهانگیری و مهرعلیزاده بنا به ملاحظات فردی و محاسبات سیاسی در لیست ثبت نام کنندگان قرار نگرفتند.
رسولی تاکید کرد: بنا بر این بود که به فوریت نتیجه این اجماع بر اساس معیارها و شاخص‌های تعریف شده توسط آقای خاتمی اعلام شود. متاسفانه این اقدام صورت نگرفت و با ثبت نام آقای هاشمی در دقیقه نود فرآیند اجماع تعلیق شد.
سخنگوی ستاد عارف در ادامه گفت: بلافاصله پس از ثبت نام آقای هاشمی، دکتر  عارف در عمل به موضع قبلی و همیشگی خودشان مبنی بر اینکه با آقایان خاتمی و هاشمی رقابت نخواهند کرد و در صورت حضور هر کدام به نفع آنان کنار خواهند رفت. بلافاصله پس از حضور آقای هاشمی به مدت دوازده روز فعالیت های میدانی ستادشان را متوقف کردند.
وی در همین راستا افزود: متاسفانه در ادامه فرآیند انتخابات موضوع عدم احراز صلاحیت آقای هاشمی که کاندیدای مورد حمایت جریان اصلاحات بودند و در عین حال علاوه بر برخورداری از حمایت گسترده اصلاح طلبان و شخص آقای خاتمی اقبال و همراهی بخش قابل توجهی از اصولگرایان شناخته شده و ریشه دار را هم به همراه داشتند و نیز ثبت نام ایشان باعث ایجاد موجی مثبت از امید و تحرک در سطح جامعه را بوجود آورده بود .بنابراین امروز از جریان اصلاحات آقای دکتر عارف در صحنه حضور دارند.
رسولی اظهار داشت: چنانچه در بین 7 نفر باقی مانده احساس کنیم که کسانی هستند که به باشگاه اصلاح طلبان پیوسته اند و یا حتی ابراز تمایل نمایند که به نمایندگی از جریان اصلاحات باقی مانده راه پیچیده و دشوار اصلاح طلبانه را ادامه دهند در این صورت همانند مرحله اول اجماع پیش گفته امکان تعامل، مذاکره و گفت و گو را بعید نمی دانم. بدیهی است هر جا سخن از اجماع است، اجماع بر مبنای اصول و مبانی مشترک در حوزه اندیشه سیاسی و رفتار انتخاباتی معنا پیدا می کند کما اینکه از بین 5 نفر کاندیدای اصولگرای فعال در عرصه رقابت های انتخاباتی شاهد ائتلاف 1+2 یعنی بین آقایان قالیباف، ولایتی و حداد هستیم.
 

برچسب‌ها :

دیدگاه‌ها

جناب دکتر عارف عزیز سلام بر شما حقیر یکی از شهروندان این آب و خاکم که همیشه دغدغه آینده ایران و ایرانی را داشته و دارد. خواهشی دارم از جنابعالی و دکتر حسن روحانی: آنچه برای بنده در جامعه قابل رصد است این واقعیت است که متاسفانه آرای شما و جناب روحانی تا حدود زیادی مشترک است به این معنی که این روزهای با هرکسی که وارد بحث میشوم اگر بنای رای دادن و گرایشات تغییرخواهانه معتدل دارد بین شما و آقای روحانی مردد است و این به یک معنا میتواند به زیان ما و به نفع جناح تمامیت خواه باشد. از شما خواهش میکنم به عنوان کسی که برای آینده ایران احساس خطر کرده و با حس مسئولیت ستودنی خود را به مهلکه -واقعا مهلکه- انتخابات در انداخته اید تمام تلاش خود را برای اجماع با جناب روحانی بکار گیرد و با ساز و کاری مشخص یکی از شما بزرگواران به نفع دیگری کناره گیری کند تا بتوانیم با تجمیع آرای شما و آقای روحانی با جلوگیری از تکرار مسایل 84 و 88 پیروز این صحنه شویم اجرتان با جان جهان

خواهش می کنم اجماع کنید خواهش می کنم تا روز اخر هر دو بزرگوار امیدوارم تو رسانه ، بالاخص رسانه ملی از قوق اصلاحات دفاع کنند و بعد بر اساس اجماع به یک نفر از بین اقای عارف و یا روحانی برسند و اگر حمایت اقای هاشمی و خاتمی هم از گزینه هایی باشد می توانم تقریبا مطمئن باشم که اگر انتخابات به دور دو م برود صد در صد یکی از ان دو نفر اصلاحطلبانند... وگرنه رای اقای جلیلی و قالیباف در صورت عدم اجماع بیشتر است

افزودن نظر جدید