المانیتور: دور خیز تندروها برای بدست گرفتن جریان اصولگرایی

المانیتور نوشت: درگذشت آیت الله مهدوی کنی نه تنها باعث ایجاد خلاء در جبهه اصولگرایان شده، بلکه این جریان را با بحران رهبری مواجه کرده است.

به گزارش امید، آیت‌الله مهدوی کنی بلندپایه ترین و محترم ترین فرد در بین اصولگرایان سنتی بود. او رئیس مجلس خبرگان و جامعه روحانیت مبارز و موسس دانشگاه امام صادق بود.

درحالیکه ایران به جای احزاب رسمی سیاسی، دارای گروه و جبهه های مختلف است، اصولگرایان در دو دسته بندی قرار می گیرند: اصولگرایان سنتی و تندروها.

علاوه بر  آیت الله مهدوی کنی، حبیب الله عسگراولادی اصولگرای برجسته دیگر در نوامبر سال میلادی گذشته از دنیا رفت. آیت الله هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری دو شخصیت برجسته ای هستند که در جامعه روحانیت مبارزه حضور داشته اند اما خود را از اصولگرایان جدا کرده اند.

فقدان حضور آیت الله مهدوی کنی و حبیب الله عسگراولادی فضا را برای بازگشت تندروهای جریان راست فراهم می کند.

مصباح یزدی به عنوان رهبر غیررسمی اصولگرایان در جهت پر کردن جایگاه آیت الله مهدوی کنی نامزد شده است.

مصباح یزدی که به عنوان پدر معنوی احمدی نژاد شاخته می شود فردی است که تاکنون بر سر مسائل مختلف با حسن روحانی دچار اختلاف شده و مناقشاتی با آیت الله مهدوی کنی داشته است.

بنابر بر ادعای المانیتور، مصباح یزدی برای درگذشت آیت الله مهدوی کنی پیام تسلیت صادر نکرد که این نشان از اختلافات عمیق این دو دارد.

در مراسم اقامه نماز بر پیکر آیت الله مهدوی کنی، حسن روحانی، آیت الله صادق لاریجانی، علی لاریجانی، محمدرضا نقدی در کنار آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران حضور داشتند.

آیت الله احمد جنتی، آیت الله رفسنجانی و آیت الله شاهرودی نیز در این مراسم حضور داشتند.
 

افزودن نظر جدید