افشاگری بی‌سابقه درباره فساد در فدراسیون فوتبال

یکی از نمایندگان مجلس فاش کرد که فدراسیون فوتبال در صعود و سقوط بعضی تیم ها نقش داشته است.

به گزارش امید به نقل از خبرآنلاین؛ پور مختار رئیس کمیسیون اصل 90 درباره فساد در فوتبال حرف های تازه ای درباره پرونده فساد در فوتبال می گوید.

او در این باره می گوید: «ما اتفاقا گزارش را در صحن عمومی مجلس قرائت کردیم. تصویب شد که خلاصه شود. خلاصه شدن گزارش هم زمان برد. از این جهت که ما باید به نحوبی خلاصه کنیم که اساس گزارش خفظ شود. گزارش تقریبا نهایی شده است و برای هیات رئیسه مجلس ارسال می شود.» او می گوید هفته آینده این گزارش قرائت خواهد شد.

پورمختار در پاسخ به این سوال که آیا حرف های کفاشیان را درباره فساد قبول دارد، توضیح می دهد: «آقای کفاشیان از نگاه خودشان به این مسئله عنایت دارند. جلساتی خدمت ایشان داشتیم، لااقل پیش ما خودشان اشاره هایی داشتند. درست است دادکان می گویند فوتبال فساد ندارد و اشخاص فساد دارند. این هم درست است. خود فوتبال و فدراسیون و باشگاه و مجموع اینها افرادی را تشکیل می دهند که شاید با اقدام هایشان باعث فساد شوند.»

او درباره مصداق های فساد در فوتبال که در پرونده وجود دارد، می گوید: «ما گزارش های مستندی داریم که تبانی ها بین مدیران و بازیکنان صورت گرفته است. بین مدیران و داوران صورت گرفته است. بر اثر اقدام بعضی بازیکنان، تیم هایی سقوط یا صعود کرده اند.» پورمختار با تائید دخالت بعضی مسئولان فدراسیون فوتبال در فساد می گوید: «ما اطلاعات بسیار زیادی در این زمینه داریم. هجم زیاد این گزارش ها توسط اهالی فوتبال تائید شده است. فدراسیون فوتبال در فوتبال نقش راهبردی دارند و در جاهایی که دلایلی نمی خواهم اشاره کنم، ورود داشته اند و نقش مستقلی در صعود یا سقوط یک تیم ایفا کرده اند.»

پورمختار همچنین می گوید بعضی رسانه ها هم در این مسایل نقش داشتند: «مثلا بازیکنی را بزرگ کرده اند و بعد این بازیکن با قیمت بیشتری به تیم های بزرگ یا تیم های دیگر رفته است.»

او با تائید حرف های دادکان درباره حضور مدیران سیاسی در فوتبال می گوید: «به نظر من هم باید کسانی که این کاره باشند بیایند. در غیر اینصورت سرشان کلاه می رود. متاسفانه صنعت خودروسازی ما هم اسیر این بلا شده و بعضی از افراد سیاسی از طرف دولت منصوب می شوند.»

پورمختار در حواب آن بخش حرف های دادکان که گفت چرا از سپاه و ارتیش برای فوتبال مدیر می آیند، می گوید: «سپاه هم افراد توانمندی دارد. ولی من با این بخش از حرف شما موافقم که شاید کسی که توپ پلاستکی لمس کرده، آمده و پست فوتبالی گرفته است. ولی نمی توان در این زمینه برای همه حکم کلی داد. چیزی که وجود دارد ما باید مدیران سالم بگذاریم.»

پورمختار همچنین تائید کرد که در قراردادهای مالی بازیکنان و باشگاهها هم فساد مالی وجود دارد.

افزودن نظر جدید