افزایش دمای هوا تا پنجشنبه

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در استان های شمال و شمال شرقی کشور بارش باران و رعد و برق را خواهیم داشت.

 به گزارش اميدنامه به نقل از ایلنا، فریبا گودرزی در توصیف وضعیت جوی کشور طی امروز و روز‌های آینده گفت: از امروز تا روز پنجشنبه با استقرار الگوی گرم جوی پایدار با افزایش محسوس دما در کشور خواهیم داشت.


 
وی افزود: پنج شنبه و جمعه با عبور سامانه بارشی از روی کشور در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات شمالی البرز و بخش‌های شمال شرق با بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد‌های شدید موقتی مواجهه خواهیم بود.
 
کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: از امروز تا آخر هفته در شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل با وزش باد‌های شدید مواجهه خواهیم شد که منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. در همین مدت با توجه به افزایش سرعت وزش باد به تناوب در جنوب سمنان، شمال یزد، شمال و شرق اصفهان، قم، مرکزی و جنوب تهران رخداد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را داریم. 
 
گودرزی در ادامه بیان کرد: از ظهر امروز و چهارشنبه با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق و احتمال وقوع گرد و خاک برای جنوب غرب کشور و استان بوشهر وجود دارد .
 
وی در ادامه درباره وضعیت جوی تهران طی امروزاعلام کرد: تهران امروز صاف و دمای هوای تهران در گرمترین ساعات به ۴۰ درجه خواهد رسید.
 
گودرزی در ادامه بیان کرد: تهران از پنج شنبه خنک‌تر خواهد شود.
 
 کارشناس سازمان هواشناسی درآخر گفت: امروز خنک‌ترین استان کشور شهرکرد با دمای هوای ۱۳ درجه و اهواز با دمای ۴۹ درجه گرم‌ترین شهر کشور است.

افزودن نظر جدید