اعزام ون‌های مناسب‌سازی شده به پاتوق معتادان

معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت ١٠ « موبایل سنتر» یا مراکز سیار در استان تهران برای ارائه خدمات به معتادان متجاهر گفت: امسال اقدامات بهزیستی و سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه جدی‌تر از سال گذشته و با حمایت مالی بهزیستی دنبال خواهد شد.

به گزارش اميدنامه به نقل از ايسنا، فرید براتی سده با اشاره به نشست مشترک سازمان بهزیستی  با سازمان‌های مردم نهاد حوزه کاهش آسیب‌های احتماعی گفت: در این جلسه در مورد بسیج کلیه شلترها و مراکز DIC در حوزه نگهداری از معتادان همزمان با آغاز فصل پاییز و زمستان توافق شد.

به گفته وی در این جلسه که با هماهنگی بهزیستی استان تهران برگزار شده بود، تمام موسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد کاهش آسیب های اجتماعی و مسئولان شلترها حضور داشتند تا تمهیدات لازم برای نگهداری از معتادان متجاهر همزمان با آغاز فصل سرما و بارش‌ها را پیش بینی کنند.

براتی سده با بیان اینکه درحال حاضر ۱۴ شلتر در استان تهران مشغول فعالیت است، اظهار کرد: در این جلسه در مورد اهمیت خدمات ارائه شده به معتادان همزمان با آغاز فصل سرد صحبت شد و در نهایت کمیته تشکیل شد تا همه امکانات شرکت‌ها و مراکزDIC بسیج شوند.

معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در این جلسه توافق شد تا تمام موبایل سنتر ها در جمع آوری و ارائه خدمات به معتادان متجاهر همزمان و فصل سرما وارد عمل شوند، تصریح کرد: در حال حاضر در ۱۰ استان ١٧ مرکز موبایل سنتر وجود دارد که ١٠ مرکز آن در تهران فعال است.

 براتی سده در مورد اقدامات و خدمات موبایل سنترها توضیح داد: موبایل سنترها خودروهای ون  مناسب سازی شده‌ای هستند که به پاتوق‌ها خدماتی نظیر سوزن،سرنگ، غذا، پانسمان زخم یا معرفی  به مراکز درمانی یا مراکز درمان اچ آی وی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه  در سراسر کشور ۱۷ موبایل سنتر مشغول فعالیت است، افزود: این مراکز در استان‌های البرز، اصفهان، بندرعباس، گلستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان، لرستان و... مشغول فعالیت هستند.

معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور افزود: در این جلسه قرار شد تا موبایل  سنترها نیز در کنار شلترها تیم سیار داشته باشند. پیش از این تنها مراکز DIC ها تیمهای سیار داشتند. سال گذشته تمام این هماهنگی‌ها انجام شد و اگرچه مورد فوتی در میان معتادان وجود نداشت اما امسال این اقدامات خیلی جدی تر و با حمایت مالی بهزیستی دنبال خواهد شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید