اعزام حجاج پیچیده شد

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با بیان اینکه طرف سعودی درباره اعزام حجاج ایرانی سنگ‌اندازی می‌کند، گفت: اعزام حجاج ایرانی بدون استقرار تیم دیپلماتیک ایرانی در عربستان امکان‌پذیر نیست.

به گزارش امیدنامه به نقل از محمدرضا امیرحسنخانی با اشاره به عدم صدور ویزای تیم 10 نفره دیپلماتیک ایران برای استقرار در عربستان که قرار بود اوایل شوال صورت گیرد، گفت: پیش از این مسئولان سازمان حج در کمیسیون اصل نود حاضر شده و گزارشی از روند مذاکرات با عربستان ارائه کردند. 
 
ما برای اعزام حجاج مصمم هستیم اما عربستان سنگ‌اندازی می‌کند 
نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی باید حتما از احترام و تکریم نسبت به حجاج خود در عربستان اطمینان حاصل کند، عنوان کرد: قرار بود بعد از جلسه گذشته جلسه دیگری هم با مسئولان حج داشته باشیم که امکان برگزاری آن به وجود نیامد. 
 
وی ادامه داد: تصمیم جمهوری اسلامی بر اعزام قطعی حجاج است اما اگر مشکلاتی از طرف عربستان پیش بیاید که اعزام میسر نشود و طرف سعودی سد ایجاد کند، موضوع حج منتفی می شود. 
 
اعزام حجاج ایرانی بدون اعزام تیم دیپلماتیک 10نفره امکان پذیر نیست 
امیرحسنخانی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر شواهدی دال بر ایجاد اشکال ازسوی سعودی ایجاد شد، عنوان کرد: در حال حاضر سفارت عربستان در ایران بسته است و هیچ مرکزی برای صدور ویزا تعیین نشده در حالی که صدور ویزا نیز با واسطه باشد لذا اگر این مهم مقدور نشود سنگ اندازی مهمی ازسوی سعودی صورت گرفته است. 
 
نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مسائل مربوط به اعزام حجاج دچار پیچیدگی شده و امکان اعزام بدون حضور تیم دیپلماتیک ایرانی در عربستان میسر نیست، خاطرنشان کرد: این تیم قرار بود اوایل شوال به عربستان اعزام شوند تا امور مربوط به چند ده‌هزار نفر حاجی ایرانی را انجام دهند اما هنوز این اقدام صورت نگرفته و حتی این اطمینان وجود دارد که در صورت عدم صدور ویزای تیم دیپلماتیک، صدور ویزای حجاج نیز به مشکل می خورد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید