اعتماد: طیب‌نیا بعد از وزیر شدن دیداری با عارف نداشته است

فرزانه آیینی در اعتماد نوشت:اخيرا محمدرضا عارف با بيان اينكه رييس‌جمهور محق است اطرافيان و مشاورانش را خودش منصوب كند گفته بود كه دلش مي‌خواسته حسن روحاني با توجه به تجربه مديريتي 30 ساله‌اش در برخي امور با او مشورت كند.

گلايه عارف از روحاني را در جلسه ديروز سخنگوي دولت با محمدباقر نوبخت در ميان گذاشتم و از او پرسيدم كه اخيرا محمد رضا عارف از رييس‌جمهوري گلايه كرده و گفته است «كه دوست داشتم آقاي روحاني با در نظر گرفتن سه دهه تجربه مديريتي‌ام در نظام جمهوري اسلامي در برخي امور با من مشورت مي‌كرد» سوال اين است كه به عنوان سخنگوي دولت اين گلايه را بجا مي‌دانيد؟ كه نوبخت پاسخ داد: دكتر عارف يكي از شخصيت‌هاي محترم و مجرب اين نظام است و ما بسيار خرسند مي‌شويم از نظرات وي استفاده كنيم. البته دكتر طيب‌نيا، وزير امور اقتصاد و دارايي به عنوان شخصيتي موثر در تيم اقتصادي دولت حضور دارد و بدون ترديد نظرات وي بيانگر نظرات آقاي عارف خواهد بود.

او ادامه داد كه مي‌دانيد كه در ايام انتخابات بنده در مناظره‌يي با علي طيب‌نيا شركت كرده بودم، در آن برنامه نمايندگان كانديداها به تشريح و تبيين برنامه‌هاي كانديداهاي مورد حمايت خود در صدا و سيما پرداختند و طيب‌نيا نيز از طرف عارف در مناظره حضور داشتند كه اتفاقا ديدگاه‌هاي اقتصادي من و ايشان بسيار نزديك به هم بود. به همين دليل بود وقتي كه دولت در حال شكل‌گيري بود و با توجه به اينكه ما در زمينه اقتصاد، دانشمندان و افراد صاحب‌نظري را در كشور داريم، اما از آقاي طيب‌نيا دعوت كرديم و الان هم در خدمت ايشان هستيم.

نوبخت گفت: بسياري از دوستان مشترك آقاي عارف در بخش‌هاي مديريتي حضور دارند و مي‌توانند مبين نظرات وي باشند. البته حتما بنده خدمت ايشان مشرف مي‌شوم و نظرات ايشان را در حوزه‌هاي مختلف استماع مي‌كنم.

به دنبال اين توضيحات نوبخت از او پرسيدم درست است كه در ايام انتخابات آقاي طيب‌نيا، مشاور دكتر عارف بودند اما عارف عارف است و طيب‌نيا، طيب‌نيا در عين حال شنيده مي‌شود كه آقاي طيب‌نيا پس از انتصابشان در وزارت اقتصاد ديگر ديداري با عارف نداشته است كه سخنگوي دولت توضيح داد ما جلسات مستمري با صاحبنظران داريم، صاحبنظران در تقسيم‌بندي‌ها اصولگرا و برخي اصلاح‌طلب هستند. اين نشان مي‌دهد دولت تدبير و اميد از همه صاحب‌نظران بدون جايگاه سياسي آنها استفاده مي‌كند تا از نظرات آنها بهره‌مند شود. در همين راستا هم بنده قصد دارم از سوي دولت خيلي زود خدمت آقاي عارف مشرف شوم. فعلا در حال زمان بندي برنامه ديدار‌ها هستيم اما به زودي شخصا به خدمت ايشان مي‌رسم تا از نظرات دكتر عارف هم بهرمند شويم.

افزودن نظر جدید