اعتراض مطهری به کمیته فیلترینگ

نماینده ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات با بیان اینکه کمیته فیلترینگ سایت های دارای مجوز را غیرقانونی مسدود می کند، گفت: حیطه وظایف شورای عالی فیلترینگ تنها به وبلاگ‌ها و نشریات الکترونیکی فاقد مجوزختم می‌شود.

به گزارش امید به نقل از خانه ملت، علی مطهری در واکنش به اظهارات دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره فیلتر شدن سایت صراط نیوز، گفت: از ۹ ماه پیش  که آئین نامه اجرایی نظارت بر مطبوعات از سوی دولت برای اجرا ابلاغ شد، سایت ها و نشریات الکترونیکی که دارای مجوز شورای نظارت بر مطبوعات را دریافت کرده اند تحت الشمول این قانون قرار می گیرند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات نشریات و سایت های دارای مجوز از شورای نظارت بر مطبوعات در صلاحیت این شورا است، تصریح کرد: در بحث های که در شورای نظارت مطرح شده بر این نکته تاکید شده سایت ها و نشریات الکترونیکی که مجوز این شورا را دریافت نکرده اند هرچه زودتر باید به این امراقدام کنند.

وی با تاکید براینکه در مورد رسیدگی به تخلفات نشریات دارای مجوز از شورای عالی نظارت، اختلافی وجو ندارد، ادامه داد: تنها اختلاف نظر در مورد رسیدگی به جرایم و تخلفات سایت ها و نشریات الکترونیکی است که مجوز ندارند.

نماینده ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات، تصریح کرد: حیطه وظایف  شورای عالی فیلترینگ تنها به  وبلاگ ها و نشریات الکترونیکی فاقد مجوزختم می شود و حتی قرار بر این بود ملاقاتی با رئیس قوه قضائیه یا دادستان کل کشور راجع به حدود اختیارات شورای عالی نظارت و کمیته فیلترینگ برگزار شود تا عدم هماهنگی موجود از بین برود، اما متاسفانه این اقدام صورت نگرفته و شورای عالی فیلترینگ بدون مجوز قانونی سایت ها را مسدود می کند.

روز گذشته خرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دلیل مسدود شدن سایت صراط نیوز را از سوی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تشریح کرد.
 

افزودن نظر جدید