محمدرضا عارف در دیدار اعضای جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه امیرکبیر:

اظهار تاسف از وقایع رخ داده در منزل میر حسین موسوی/راه برخورد با خطای رسانه نباید توقیف آن باشد/ کارگزاران حکومتی در برخورد با شهروندان مراقبت‌های لازم را انجام دهند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه همگان باید پیام انتخابات 24 خرداد را درک کنند گفت:فضای به وجو آمده بعد از انتخابات و حس امیدواری که در مردم ایجاد شده است نباید با بی تدبیری و کج سلیقگی برخی افراد از بین برود.

به گزارش امید،دکتر محمدرضا عارف در دیدار اعضای جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی حاضرین در جلسه ،به ضرورت نقش آفرینی تشکلهای صنفی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت:در مقاطعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکلهای صنفی در دانشگاه ها توانستند جایگاه مناسبی پیدا کنند و فعالیت‌های موثر و مفیدی هم  با همراهی مدیران آموزش عالی داشتند اما روندی که طی 8 سال گذشته برخلاف اسناد بالادستی در آموزش عالی کشور طی شد به محدودیت تشکلهای صنفی منجر شد.

وی از تاسیس تشکل صنفی اساتید در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: فضای دانشگاه فضای دستور پذیر نیست و خوشبختانه طی مدیریت چند ماهه آقای دکتر توفیقی در وزارت علوم و تحقیقات گام‌های اساسی برای بهبود وضعیت دانشگاه‌ها برداشته شد و مطئمنا آقای دکتر فرجی دانا که خلف صالح آقای دکتر توفیقی است در چارچوب سیاست‌های دولت روند کنونی را ادامه خواهد داد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت کشور اشاره کرد و گفت:رخداد عظیم انتخابات 24 خرداد سرآغازی بود برای فصلی تازه در امور مدیریتی کشور که حس امیدواری را در مردم بوجود آورد به همین دلیل باید با رویکرد حمایتی ، دولت را برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود کمک کرد و انتظار معجزه از مسئولان اجرایی در مدتی کمی که از عمر دولت گذشته است نباید داشت.
وی با اشاره به هجمه‌های اخیری که به جریان اصلاحات بواسطه انتشار مقاله‌ای در یکی از روزنامه های کشور صورت گرفته است،خاطرنشان کرد:جریان رقیب اصلاحات باید بداند که حافظه تاریخی ملت ایران به خوبی دوران گذشته را به یاد دارد برخی افراد که منسوب دولت وقت و جریان اصولگرا بودند چگونه برخی اعتقادات مذهبی را زیر سوال می بردند و رسانه‌های وابسته به آنها هم آن را منعکس می کردند ولی جریان اصولگرا برای فریب افکار عمومی در حالیکه در پیدایش دولت وقت سهیم بودند خود را مبرا از این افراد می دانستند.
عارف  با بیان اینکه راه برخورد با خطای احتمالی  یک رسانه نباید توقیف آن رسانه و بیکار شدن خبرنگاران و کارکنان باشد بر ضرورت احیای تشکلهای صنفی از جمله انجمن صنفی روزنامه نگاران  تاکید کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از همه رسانه ها بخصوص رسانه های اصلاح طلب خواست در انتشار مطالب مراقبت لازم را بعمل آورند و به ارشها و اصول انقلاب توجه لازم را داشته باشند.
وی همچنین با اظهار تاسف از وقایع رخ داده در روز عید غدیر در منزل آقای موسوی تاکید کرد:همگان بخصوص کارگزاران حکومتی با تاسی از شیوه و منش امام علی(ع) در برخورد با شهروندان باید مراقبت های لازم را انجام دهند و بگونه‌ای عمل نکنند که شیرینی حماسه 24 خرداد در کام ملت تلخ شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حس امیدواری که در بعد از اننتخابات در مردم ایجاد شده است نباید با بی تدبیری و کج سلیقگی برخی افراد از بین برود.
گفتنی است در این دیدار برخی از اعضای جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه امیرکبیر در سخنانی ضمن تشریح فعالیتهای خود خواستار حمایت مسئولان آموزش عالی کشور از فعالیت های تشکلهای صنفی دانشگاهی شدند.
 

دیدگاه‌ها

از مواضع و حمایتهای دکتر عارف از جریانات اصلاح طلب در این روزهای حساس که خیلی ها سعی میکنند سکوت پیشه کنند سپاسگزاری میکنیم.

افزودن نظر جدید