اظهارات عجیب استاندار فارس: سخنرانی مطهری به صلاح نبود

استاندار فارس ضمن ابراز تاسف از وقایع حادث شده برای علی مطهری در شیراز، گفت: حتما از آقای مطهری دلجویی و با عوامل ایجاد کننده این مشکل نیز برخورد می‌کنیم.

به گزارش امید، سیدمحمد احمدی عصر امروز (سه‌شنبه) 19 اسفند در حاشیه جلسه شورای اداری استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: بروز این رفتارهای خارج از قانون در شان و جایگاه شیراز به‌عنوان یک شهر فرهنگی و سومین حرم اهل بیت(ع) نبوده و نیست.

وی با تصریح اینکه از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خواسته تا عوامل بروز حادثه برای علی مطهری در شیراز، شناسایی شوند، گفت: به حتم کسانی‌که این اتفاقات را رقم زده‌اند، اشخاص عادی نبودند، اما برای ممانعت از تکرار چنین وقایعی باید بر اساس قانون با افرادی که بی‌قانونی می‌کنند،‌ برخورد کرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه دعوت‌کنندگان و برگزارکنندگان مراسم سخنرانی علی مطهری، زمان و چگونگی ورود وی را به مسئولان انتظامی و امنیتی استان فارس و شهرستان شیراز اطلاع‌رسانی نکرده بودند، گفت: بی‌تردید اگر اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح انجام شده بود، پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌شد که آقای مطهری به‌عنوان نماینده مجلس از محل پاویون تا محل سخنرانی بدرقه شود.

وی در عین‌حال از عملکرد دانشگاه شیراز انتقاد و تصریح کرد: شورای تامین شهرستان شیراز کتبا نظر خود را در خصوص این برنامه و حضور آقای مطهری اعلام کرده بود.

استاندار فارس گفت: ما از طریق فرماندار جهرم که رابطه دوستی با آقای مطهری دارند، از وی خواسته بودیم که برای این سخنرانی به شیراز نیاید و این سفر را با چند روز تاخیر انجام دهد، ظاهرا ابتدا وی پذیرفته اما بعد اعلام می‌کند این موضوع باید از طرف دانشگاه نیز اعلام شود.

احمدی تصریح کرد: من خدا را شاهد می‌گیرم که آنچه می‌گویم عین واقعیت است، آقای مطهری نماینده مجلس و فردی شناخته شده است، لذا بر ما فرض و لازم بود که اقدامات لازم را برای امنیت و احترام ایشان پیش‌بینی کنیم، از طرفی مهمان شهر ما بوده‌اند و باید حرمت می‌گذاشتیم.

استاندار فارس با بیان اینکه مدیرکل سیاسی استانداری از طریق تماس تلفنی از قائم مقام دانشگاه در خصوص زمان حضور آقای مطهری سئوال کرده بود، افزود: اما زمان دقیق اعلام نشد، فرماندار شیراز هم نامه نوشته و خواستار اعلام زمان برنامه‌ ورود و سخنرانی شده بود.

احمدی اضافه کرد: ما که نمی‌توانستیم از ابتدای صبح گارد در محل فرودگاه مستقر کنیم،‌ این اقدام شایسته نبود، از طرفی حتی دعوت‌کنندگان هم به‌درستی کار استقبال را انجام نداده‌اند. همین گروه می‌خواستند به آقای یونسی هم در هنگام ورود به شیراز حمله کنند، اما پیش‌بینی و جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه این موضوع در شورای تامین شهرستان شیراز مطرح شده و تمام دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و نهادهای مسئول، برگزاری آن در شرایط کنونی را جایز ندانسته بودند، خاطرنشان کرد: آقای مطهری روز 24 خرداد هم به شیراز سفر و در مراسمی که من هم حضور داشتم سخنرانی کرد، حرف‌هایی را هم زد، چرا آن زمان این اتفاقات حادث نشد.

استاندار فارس با تاکید براینکه برخورد انجام شده با آقای مطهری در شیراز مایه تاسف بوده و مورد تایید هیچ انسان عاقلی نیست، گفت: البته یادمان باشد که اگر آقای مطهری به محل سخنرانی می‌رسید با توجه به جوی که در آنجا به‌واسطه حضور افراد مخالفش حاکم بود، امکان بروز حوادث بسیار ناگوارتری وجود داشت.

احمدی گفت: اگر در زمان سخنرانی در محیط دانشگاه که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی اجازه ورود و دخالت ندارند، اتفاق ناگواری حادث می‌شد،‌ اگر دانشجو و فردی آسیب جانی می‌دید، چه کسی پاسخگو بود، اینکه دانشگاه به توصیه‌های شورای تامین بی‌تفاوت باشد صحیح نیست.

وی گفت: هفته گذشته دو بار آقای زیباکلام به شیراز سفر و سخنرانی کرد و هیچ مشکلی هم ایجاد نشد، اما در شرایط حاضر و با توجه به مشکلات موجود در دانشگاه شیراز و اختلافاتی که بین این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد،‌ حضور و سخنرانی آقای مطهری به صلاح نبود.

استاندار فارس گفت: برخی افراد و گروه‌ها تلاش می‌کنند که بار مسئولیت را به دوش مسئولان سیاسی استان بیندازند،‌ اما به‌خاطر داشته باشیم که اگر حرف نهادهای مسئول را گوش کرده بودیم،‌ شاهد وقوع این مشکل نبودیم.

احمدی گفت: در حال حاضر این حادثه تلخ اتفاق افتاده و نام شیراز و استان فارس تحت‌الشعاع آن خراب شده است، لذا ما باید موضوع را با تدبیر مدیریت کنیم و ضمن دلجویی از آقای مطهری، افرادی که به وی حمله کردند را شناسایی کنیم. قطعا موضوع را آسیب‌شناسی و با کسانی‌که موجب بدنامی شیراز شوند هم برخورد می‌کنیم.

افزودن نظر جدید