در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

اظهارات عارف درباره سفر روحانی به نیویورک،وزارت علوم و مرکز تحقیقات استراتژیک

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد اخباری مبنی بر مذاکره مجدد دکتر روحانی با وی برای تصدی سمت وزارت علوم آن را شایعات رسانه‌ای دانست و اظهار امیدواری کرد مجلس به دکتر توفیقی سرپرست وزارت علوم رای بالایی بدهد.وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای سفر رئیس جمهور به نیویورک درباره ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک نیز گفت: در این زمینه پیشنهاداتی به من شده است که در حال صحبت و فکر کردن درباره آن هستم.

به گزارش امید،دکتر محمدرضا عارف که پیش از ظهر امروز-یکشنبه- از نمایشگاه تلکام بازدید کرد در جمع خبرنگاران درباره اینکه مطرح شده ممکن است وی گزینه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یا گزینه وزارت علوم در صورت رأی نیاوردن توفیقی است، گفت: در حال حاضر رئیس جمهور در حال بررسی گزینه مناسب برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که به زودی این شخص معرفی می شود.

وی افزود:: وزارت علوم در حال حاضر سرپرست خوبی دارد، چراکه دکتر توفیقی هم کارشناس ارزنده‌ای است و هم مدیری با تدبیر و درایت به شمار می‌آید. به همین دلیل امیدوارم مجلس با رأی بالایی که به ایشان می‌دهد شرایطی فراهم کند که برنامه دولت آقای روحانی در حوزه دانشگاه اجرایی شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به اینکه "گفته می‌شود به دلیل وجود این احتمال که توفیقی در مجلس رای نیاورد به وی (عارف) هم درباره حضور در وزارت علوم پیشنهاداتی شده است" توضیح داد: قطعاً دولت با سرپرست ارزنده‌ای که برای وزارت علوم قرار داده است، با فردی غیر از ایشان برای حضور در وزارتخانه صحبت نخواهد کرد و این موارد شایعات رسانه‌ای است که نباید خیلی به آنها توجه کرد.

عارف با بیان اینکه من در دولت عضو نخواهم شد در عین حال اظهار کرد: مسأله اصلی آن است که تلاش کنیم آقای توفیقی با رای بالایی به عنوان وزیر علوم مشغول شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در برابر این پرسش که "اگر آقای توفیقی رای نیاورد و حضور در وزارت علوم به شما پیشنهاد شود چه خواهید کرد؟"، پاسخ داد: پیش از این هم چند بار گفته‌ام که بیرون از دولت فعالیت می‌کنم و از این طریق به دکتر روحانی کمک خواهم کرد. اکنون هم کابینه ایشان تشکیل شده و ان‌شاءالله برای حضور در وزارت علوم هم دکتر توفیقی رأی خواهدآورد.

وی درباره دستاوردهای سفر رییس‌جمهور به نیویورک و حضور در سازمان ملل نیز گفت: این سفر،‌ سفر خوبی بود و دستاوردهای خوبی به همراه داشت. از نظر من دکتر روحانی در زمینه آنچه مدنظر داشت گام‌های خوبی برداشت و گام‌های اولیه در زمینه اعتمادسازی متقابل و حل مسأله هسته‌یی برداشته شد.

عارف تاکید کردد: ما امیدواریم با تدبیر‌، همکاری و همدلی دو طرف، این سیاست‌ها هرچه زودتر به ثمر بنشیند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به پیشنهادی در زمینه ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک اظهار داشت: در این زمینه پیشنهاداتی به من شده است که در حال صحبت و فکر کردن درباره آن هستم.

برچسب‌ها :

دیدگاه‌ها

درود بر عارف قهرمان

افزودن نظر جدید