اظهارات جدید سعید جلیلی درباره احتمال جنگ ایران و آمریکا و برجام

مهر نوشت:نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: با مقاومت اقتصادی می توانیم به امریکا تحمیل کنیم که فشار اقتصادی را از کشورمان بردارد.
جلیلی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: با اراده‌ای که در دفاع مقدس از خودمان نشان دادیم می‌توانیم در برابر فشار اقتصادی امریکا هم مقاومت کنیم.

وی گفت: آمریکا می‌داند گزینه نظامی هیچ مزیتی برایش ندارد و به همین خاطر به فشار اقتصادی روی آورده است.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: رئیس جمهور آمریکا رسماً اعلام کرد فشار حداکثری به ملت ایران سیاست اوست و این سیاست را اعمال هم کرده است.

جلیلی گفت: آنها فشار می‌آورند و در عین حال می‌گویند ما در پی جنگ نیستیم علتش هم این است که خود می‌دانند نمی‌توانند جنگی را به ملت ایران تحمیل کنند و هزینه‌های آن را به خوبی می‌دانند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها واقعیات عرصه سیاست خارجی را نمی‌بینند افزود: از جمله این واقعیت‌ها این است که آمریکا می‌خواهد رهبری جهان را در اختیار داشته باشد و بر مناسبات میان کشورها اثر بگذارد.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: یک واقعیت دیگر این است که ملت ایران نشان داده است که می‌تواند در برابر استکبار بایستد و موفق شود.

جلیلی افزود: آمریکایی‌ها تنها وقتی ایستادگی دانشمندان هسته‌ای مان را دیدند عقب نشینی کردند و از مواضعشان کوتاه آمدند.

وی گفت: در حالی که آژانس ۱۵ بار اعلام کرد که ایران بر تعهداتش پایبند است آمریکا به طور کامل از برجام خارج شد و این در حالی بود که ایران به تمامی تعهداتش پایبند بود.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: در ۱۴ ماهی که از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد اروپایی‌ها حاضر نشده‌اند حتی یکبار این اقدام آمریکا را نقض برجام بدانند و تنها از آن ابراز تأسف می‌کنند.

جلیلی گفت: مردم ایران دیکته غربی‌ها و آمریکا را نمی‌پذیرند و در برابر آن مقاومت می‌کنند.

وی افزود: ما معتقدیم هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است و البته برخی‌ها این را قبول ندارند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای شأن واقعیت‌ها را به گونه‌ای دیگر نشان دهند.

جلیلی افزود: زمینه‌های بسیار خوبی در کشور برای مقاومت اقتصادی و پیشرفت وجود دارد.

وی گفت: در سال‌های ۹۱ و ۹۲ با وجود تحریم توانستیم یک تا ۱/۵ میلیون بشکه نفت و میعانات بفروشیم.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: ما می‌توانیم از راه اقتصادی نگذاریم نفت منطقه خارج شود و همه آن را در داخل کشورمان فراوری کنیم.

 

افزودن نظر جدید