اصولگرایان،مجلس را به تشنج کشاندند

پس از نطق محمود صادقی درباره عدم شفافیت بودجه مجلس، برخی از نمایندگان اصولگرا به نطق او اعتراض داشتند که این امر موجب بروز التهاب در جلسه علنی شد.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، در حالی که در جریان نشست علنی امروز مجلس نطق اضطراری محمود صادقی نماینده اصلاح طلب تهران با واکنش چند نماینده اصولگرای مجلس روبرو شد که در ادامه به ایجاد تشنج در صحن علنی انجامید.

بر این اساس محمودصادقی در بخشی از نطق خود با انتقاد نسبت به عدم شفافیت در سازوکار بودجه ریزی و حساب و کتاب مالی مجلس گفت که متاسفانه ما نمایندگان نسبت به حساب و کتاب مالی مجلس آگاهی کامل نداریم و وضعیت بودجه مجلس شفاف نیست.

صادقی در ادامه سخنانش اعلام کرد که نمایندگان عصاره فضائل ملت نبوده بلکه عصاره فضائل شورای نگهبان هستند.

این اظهار نظر محمود صادقی بلافاصله با واکنش شدیدی از سوی نمایندگان اصولگرای مجلس روبرو شد و در این راستا ابتدا علی ادیانی راد نماینده اصولگرای قائم شهر در تذکری این اظهارنظر صادقی را نادرست خواند و با تاکید بر اینکه احتمالا نماینده تهران به عنوان فردی که خود معمم بوده و حقوقدان است با سوء نیت بیان نشده اما باید دقت کنیم که با این اظهارات شأن مجلس را خدشه‌دار نکنیم.

با این همه این پایان کار نبود و تشنج و دعوای اصلی در صحن از زمانی آغاز شد که سیدحسین نقوی حسینی نماینده اصولگرای ورامین و پیشوا با اصرار خواستار بیان تذکر ماده ۷۹ قانون اساسی در دفاع از شأن نمایندگان شد.

علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت با اشاره به اینکه این مساله در تذکر نماینده قائم شهر مطرح شده اجازه بیان تذکر به نقوی حسینی نداد و این مساله منجر به عصبانیت بیش از حد این نماینه اصولگرا شد.

نقوی حسینی که مسئولیت سخنگویی فراکسیون اصولگرایان موسوم به نمایندگان ولایی را نیز بر عهده دارد با فریاد خواستار روشن شدن میکروفنش بود عملا مانع از بررسی ادامه دستور مجلس شد و در حالی که مطهری به عنوان رئیس جلسه چند بار از او خواست که نظم جلسه را رعایت کند و سعی کرد ادامه کار مجلس را به جریان بیندازد در ‌‌نهایت در مقابل اصرار توام با عصبانیت این نماینده نزدیک به جبهه پایداری اجازه داد تا تذکر ماده ۷۹ مطرح شود.

با این حال نقوی حسینی پس از آنکه دقایقی با لحنی آرام نسبت به عدم صدور اجازه بیان تذکر از سوی مطهری انتقاداتی مطرح کرد بالاخره موضوع اصلی تذکرش خود را بیان کرد که مشابه‌‌ همان نکاتی بود که پیش‌تر عنوان شده بود.

علی مطهری نیز هنگامی که دید نقوی حسینی‌‌ همان بحث را تکرار می‌کند میکروفن او را قطع کرد و از یکی از اعضای هیئت رئیسه خواست دستور کار مجلس را قرائت کند که این مساله نقوی حسینی را بیش از پیش عصبانی کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس صندلی خود را ترک کرد و با حضور مقابل جایگاه هیئت رئیسه با صدای بلند به علی مطهری اعتراض کرد. این مساله منجر به آن شد که تعدادی از نمایندگان اصولگرا از جمله حسین مقصودی، حمیدرضا فولادگر، جبار کوچکی‌نژاد و چند نماینده دیگر به سمت نقوی رفته و او را آرام کنند و به سمت صندلی‌اش باز گردانند.

 در ادامه نیز نمایندگان اصولگرای دیگر همچون محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده اصولگرای قم نیز به این جمع اضافه شده و سعی کردند نقوی حسینی را آرام کنند. این در حالی بود که نادر قاضی‌پور و سیدجواد صادقی‌نژاد نیز به این جمع پیوسته بودند.

در ادامه هنگامی که فضا کمی آرام‌تر می‌شد محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب مردم اردکان در مجلس و نائب رئیس نخست فراکسیون امید نیز به جمع نمایندگان پیوست که حضور این نماینده اصلاح طلب بلافاصله با واکنش شدید از سوی اصولگرایان روبرو شد. در ادامه بعضی از اصولگرایان مجلس مدعی شدند تابش به نماینده اصولگرای ورامین اهانت کرده است.

همزمان محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح طلب حاضر در هیات رئیسه مجلس نیز در میان نمایندگان دیگر حاضر شد و سعی کرد که فضا را آرام کند.

 در حالی که دقایقی از این تنشج در صحن علنی مجلس می‌گذشت نقوی حسینی همچنان نسبت به مسائل پیش آمده معترض بود و کمی بعد اقدام به نگارش نامه‌ای خطاب به هیات رئیسه کرد.

در این میان برخی نمایندگان سعی داشتند نقوی‌حسینی را به سمت صندلی‌اش هدایت کنند که اکبر ترکی نماینده فریدن برخی از این افراد از جمله محمدرضا تابش و محمدعلی وکیلی را به عقب هل داد.

به گفته جواد صادقی‌نژاد، نمایندگان اصولگرا قصد دارند در اعتراض به اهانت صورت گرفته از سوی تابش به هیات رئیسه نامه بنویسند.

 

افزودن نظر جدید