اشرفی اصفهانی:دولت احمدی‌نژاد آلوده‌ترین دولت تاریخ بعد از انقلاب است/رحیمی تا قبل از اینکه به زندان برود 9 اتومبیل در اختیار داشت

رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌ جمهوری می‌گوید دولت محمود احمدی‌نژاد آلوده‌ترین دولت تاریخ بعد از انقلاب است

به گزارش امید به نقل از فارس ،حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی به تعریف روشن‌تری از واژه «پول کثیف و حوزه سیاست پرداخت و گفت که پول‌های کثیف پول‌های غیرشرع و نامشروعی هستند که از طریق رانت، قاچاق، فروش مواد مخدر و زیرمیزی‌های برخی افراد برای ابقاء در قدرت و مقام به رئیس بالادستی، داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد این پول‌های کثیف امروز دو مقام ارشد دولتی همچون اکبر ترکان و آقای رحمانی فضلی هشدار داده‌اند که مبادا این پول‌ها وارد انتخابات شود تا افراد جدیدی به قدرت بنشینند و یا ابقاء شوند.

اشاره حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی به این قسمت از صحبت‌های اکبر ترکان (مشاور ارشد حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری) است که گفته بود: این‌ها هر اسمی روی خودشان بگذارند و هر ائتلافی برای انتخابات‌ انجام دهند، نمی‌توانند ازپول‌های کثیفی که به دست آورده‌اند تبری بجویند.
 

به گفته ترکان، آنها با این پول‌های کثیف می‌خواهند درآوردگاه‌های سیاسی سال 94 شرکت کنند و اینکه سال 94 ما سکوت کنیم و چیزی نگوییم و نقاب از چهره کسی برنداریم، درست نیست.

حجت‌الاسلام اشرفی‌اصفهانی نیز  معتقد است که پول‌های کثیف فقط و فقط مربوط به دولت نهم و دهم بوده و ما (اصلاح‌طلبان و دولت یازدهم) هرچه می‌کشیم از دولت احمدی‌نژاد است چرا که قبل از دولت محمود احمدی‌نژاد اصلاً این مسائل مطرح نبود.

وی با بیان اینکه روح حاکم در دولت اصلاحات و کارگزاران، «ایثارگری»، «فداکاری» و «از خودگذشتگی» بوده است، گفت: انشالله کم‌کم مسائل باز و روشن می‌شود و مردم روشن خواهند شد و به قضاوت خواهند نشست که آیا دولت دهم پاک‌ترین دولت بعد از انقلاب بوده است؟

به گفته حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی ریاست هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری، دولت محمود احمدی‌نژاد آلوده‌ترین دولت تاریخ بعد از انقلاب است در حالی که این دولت خود را از همه دولت‌ها ممتاز می‌دانست اما مردم با قضایای معاون اول (محکومیت محمدرضا رحیمی از سوی دادگاه) دیدند که ویژگی‌های ممتاز این دولت چه بود.

حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی ادامه داد: آقای رحیمی تا قبل از اینکه به زندان برود 9 اتومبیل در اختیار داشت که این اتومبیل‌ها مربوط به بیت‌المال بود و نمی‌آمدند پس بدهند. نباید با بیت‌المال چنین برخوردهایی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه انشالله جزئیات برخی پرونده‌های اقتصادی در سال آینده بهتر روشن خواهد شد، گفت: طبیعتاً اگر دولت ادعا می‌کند که پول‌های کثیف به انتخابات وارد شده مستندات دارد و قطعاً باید مستندات داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که یعنی ورود پول‌های کثیف در دولت اصلاحات و کارگزاران سابقه‌ای نداشته است، گفت: بله فقط مربوط به دولت احمدی‌نژاد بوده است چرا که اگر در دولت‌های قبل چنین مسائلی وجود داشت، احمدی‌نژاد پیش‌دستی و یک کلاغ و چهل کلاغ می‌کرد. حالا نوبت ماست که بگم‌، بگم‌ها را شروع کنیم.

حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی با اشاره به اظهارات اکبر ترکان (مشاور ارشد رئیس‌جمهور) مبنی بر اینکه سال 94 سال افشاگری خواهد بود، تصریح کرد: آقای ترکان حرفی را بدون سند نمی‌گوید، قطعاً‌ سند برای همه افشاگری‌ها دارند اما نمی‌خواهند تا قبل از پایان سال افشاگری کنند چرا که برخی مستندات باید جمع‌آوری و ضمیمه دیگر مستندات شود.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها معتقدند دولت می‌خواهد از پرونده‌های فساد اقتصادی بهره‌برداری سیاسی کند، خاطرنشان کرد: اگر سخن دولت مستند باشد نباید افرادی که پول گرفته‌اند به مجلس راه پیدا کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه سال آینده (1394) سال مهمی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال آینده (94) انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد بنابراین اگر آقایان بخواهند این طرف سال (93) افشاگری کنند ممکن است مطالب کهنه شود.

حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی در پاسخ به این پرسش که یعنی دولت می‌خواهد افشاگری کند تا نگذارد برخی جریانات وارد انتخابات شوند،‌ گفت: بله؛ دولت می‌خواهد دیرتر معرفی کند تا مردم حضور ذهن داشته باشند و بدانند چه کسانی این کارها را انجام داده‌اند.

افزودن نظر جدید