اسرائیل: حاضریم علیه ایران به نیروی نظامی متوسل شویم / اگر ابتکارات ترامپ جواب ندهد، خودمان علیه تهران واکنش نشان خواهیم داد

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی می‌گوید این رژیم حاضر است تا در صورت لزوم برای اطمینان از این که ایران هرگز به بمب اتمی دست نخواهد یافت، به اقدامات نظامی روی آورد.

به‌گزارش امیدنامه به نقل از انتخاب ٬ یسرائیل کاتز، وزیر اطلاعات اسرائیل در حاشیه سفر به ژاپن گفت: «اگر ابتکارات بین‌المللی دونالد ترامپ کمکی به جلوگیری از دستیابی ایران به قابلیت‌های هسته‌ای نکرد، اسرائیل خود به‌شکل نظامی واکنش نشان خواهد داد.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۱۳ اکتبر / ۲۱ مهر اعلام کرد که تأیید نمی‌کند که ایران به تعهداتش در مورد برنامه هسته‌ای خود در چارچوب توافق هسته‌ای ژوئیه ۲۰۱۵ پایبند بوده است.

با این موضع ایالات متحده از برجام خارج نشد اما وظیفه بررسی پایبندی ایران به تعهداتش به کنگره آمریکا سپرده شد تا در مدت ۶۰ روز در باره اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران تصمیم‌گیری کند.

وزیر اطلاعات اسرائیل تأکید کرد که این رژیم به‌دنبال تجدیدنظر در برجام به‌منظور حذف تعیین بازه زمانی ۱۵ ساله برای محدودیت میزان غنی‌سازی اورانیوم و ذخایر اورانیوم و همچنین تعیین مقررات محدودکننده‌ای برای جلوگیری از توسعه سانتریفیوژهای جدید به‌منظور غنی‌سازی اورانیوم است.

یسرائیل کاتز همچنین خواهان اعمال تحریم‌ها علیه ایران برای جلوگیری از تبدیل کردن سوریه به پایگاهی نظامی علیه اسرائیل و ممانعت از توسعه برنامه موشک‌های بالستیکی جمهوری اسلامی ایران شد.

او گفت: «ما اجازه نخواهیم داد که ایران سوریه را به پایگاه‌های دریایی و هوایی و یا پایگاه شبه‌نظامیان شیعه تبدیل کند.»

افزودن نظر جدید