استعفای جهانگیری اعتماد به دولت را کاهش می‌دهد 

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تجربه نشان داده است تغییر مدیران بدون برنامه‌ای مشخص و عزم جدی برای انجام چند اقدام روشن، خیلی کارساز نیست و طبیعتا با رفتن افراد اتفاق ویژه‌ای رخ نمی‌دهد.

به گزارش اميدنامه به نقل از ايلنا، غلامرضا ظریفیان در خصوص چهار وزیر پیشنهادی دولت گفت: دو تن از افراد معرفی شده شناخته شده هستند؛ آقای شریعتمداری که در دوره‌های مختلف وزیر بوده پس طبیعتا شناخته شده هستند اما با این وجود باید دید برنامه ایشان برای وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی چیست چرا که در این رابطه برنامه مهم است.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است تغییر مدیران بدون برنامه‌ای مشخص و عزم جدی برای انجام چند اقدام روشن خیلی کارساز نیست و طبیعتا با رفتن افراد اتفاق ویژه‌ای رخ نمی‌دهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: آقای دژپسند هم تجربه زیادی در بخش برنامه و بودجه دارد و اگر برنامه روشنی ارائه دهد، توانایی تصدی این پست را دارد در غیر اینصورت تغییرات منجر به اتفاق روشن و ویژه‌ای نخواهد شد. 

وی افزود: در خصوص دو وزیر دیگر شناختی ندارم و در خصوص اینکه چقدر در سطح کلان می‌توانند نقش موثری ایفا کنند ارزیابی مشخصی ندارم و باید برنامه آنها بررسی شود. فقط با توجه به تازه نفس بودن شاید بتوان انتظار داشت گام‌های مثبتی بردارند. 

معاون پیشین وزیر علوم در دولت اصلاحات در خصوص عدم استفاده رییس‌جمهور از چهره‌های شاخص اصلا‌طلب برای تصدی پست وزارت گفت: چنین انتظاری از آقای روحانی هم وجود ندارد و دیدار دو هفته گذشته هم چنین نتیجه‌ای را نمی‌توانست به همراه داشته باشد. 

وی ادامه داد: به هر حال آقای دژپسند اصلاح‌طلب است هرچند که از چهره‌های شاخص به شمار نروند اما شاید آقای رییس‌جمهور تنها ترجیح داده از مشورت اصلاح‌طلبان استفاده کند. 

ظریفیان در خصوص سخنان معاون اول رییس‌جمهور با توجه به کاهش اختیارات وی و شایعه استعفا هم گفت: رفتن آقای جهانگیری قطعا نگران‌کننده است که البته بنده بعید می‌دانم ایشان در این شرایط خطیر علیرغم این گمانه‌زنی‌ها دولت را ترک کنند.

وی افزود: به فرض اینکه ایشان بخواهد دولت را ترک کند این موضوع به مصلحت دولت و شرایط کنونی کشور نخواهد بود. این اتفاق فشار بر دولت را افزایش داده و بار اعتماد به دولت را به شدت کاهش می‌دهد. 

افزودن نظر جدید