ادامه توجیه کیهان برای پوشاندن یک اشتباه

کیهان نوشت:مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشت روز شنبه هفته جاری، به انتقاد از سخنان روحانی در مراسم پانزدهمین جشنواره شهید رجائی مبنی بر اینکه «فساد و رانت با بگیر و ببند و دادگاه از بین نمی‌رود» پرداخت.
حسین شریعتمداری، قاطعیت و جدیت آیت‌الله رئیسی و اقدامات اخیر قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی را به اقدام «ذوالقرنین» در دیوارکشی میان مظلوم و ظالم تشبیه کرد اما نوشته مدیرمسئول روزنامه کیهان که توجهات افکار عمومی را معطوف خود کرده بود به مذاق بسیاری از عناصر ضدانقلاب و مدعیان اصلاحات خوش نیامد و واکنش‌های مختلفی را در پی داشت که البته وجه مشترک همه آن‌ها، تلاش برای به انحراف کشانیدن مقصود و مراد اصلی نوشته و به عبارتی اصل مطلب بود.

گفتنی است کیهان در روز شنبه با انتخاب تیتر"آیت الله سیدابراهیم ذوالقرنین" رئیس قوه قضاییه را به ذوالقرنین تشبیه کرد و سپس با بیان اینکه برخی مفسرین، ذوالقرنین را کورش می دانند، آقای رئیسی را عملا همپای کورش نامید.

بعد از انتشار این مطلب،موجی از انتقاد به تیتر و مطلب کیهان در فضای رسانه ای و مجازی شکل گرفت. اما کیهان بدون آنکه مطلب و تیتر خود را بازخوانی کند ، با تداوم کار غلط خود،منتقدان را به نخواندن و فهم غیر درست از آن و سپس به دفاع از فساد مالی هم متصف کرد!

این در حالی است که پذیرش اشتباه از طرف این روزنامه می توانست و می تواند، راه توجیهات غیرمنطقی بعدی کیهان را ببندد.

 

افزودن نظر جدید