اخضر ابراهیمی استعفا کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه 31 ماه جاری میلادی (10 خرداد) از سمت خود کناره گیری می‌کند.

به گزارش امید به نقل از العالم، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل امروز (سه شنبه) گفت: ابراهیمی از سمت خود به عنوان نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز 31 ماه مه کناره گیری می‌کند.

منابع خبری پیش از این خبر داده بودند که ابراهیمی استعفای خود را تقدیم بان کی مون کرده است اما سخنگوی بان کی مون بعدا این مطلب را تکذیب کرد.

در نهایت امروز دبیرکل سازمان ملل خبر کناره گیری ابراهیمی را به صورت رسمی اعلام کرد.

شکست دو دور مذاکره بین مخالفان خارج نشین سوریه و نظام سوریه در ژنو و نبود افق روشن برای حل بحران سوریه از دلایل کناره گیری ابراهیمی عنوان شده است.

بان کی مون در یک کنفرانس مشترک با اخضر ابراهیمی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که پایان کار ابراهیمی ۳۱ ماه مه، یعنی ۱۸روز دیگر خواهد بود.

اخضر ابراهیمی دیپلمات ۷۴ ساله الجزایری، ماموریت خود را به عنوان نماینده سازمان ملل در امور سوریه از ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۲ (۲۰ شهریورماه ۱۳۹۱) آغاز کرده بود.

او همزمان با برعهده گرفتن این مقام گفته بود که عمیقا نسبت به موفقیت ماموریتش "بدبین" است.

ماموریت ابراهیمی برای حل بحران سوریه در حالی آغاز شده بود که اختلاف نظرها بین روسیه و آمریکا بر سر چگونگی رو به رو شدن با بحران سوریه در اوج خود قرار داشت.

از جمله ماموریت‌های موفق ابراهیمی، میانجیگری میان دولت سوریه و شورشیان حمص برای تخلیه این شهر بود که پس از ماه‌ها مذاکره امکان‌پذیر شد.

او در مدت ماموریتش، دو نشست میان دولت سوریه و شماری از مخالفان دولت بشار اسد در ژنو برگزار کرد.

استعفای ابراهیمی در شرایطی پذیرفته شده است که قرار است انتخابات ریاست جمهوری سوریه در ماه آینده برگزار شود. بشار اسد، رئیس جمهور کنونی از جمله نامزدهای انتخاباتی است.

افزودن نظر جدید