احمدی‌نژاد تلاش کرد نظم موجود در کشور را از بین ببرد

یک عضو بنیاد باران با بیان اینکه "سیاست‌های دولت قبل مبتنی بر برهم زدن نظم‌های قبلی بود"، اظهار کرد: بی‌اعتنایی به تکالیف قانونی در دولت‌های نهم و دهم، امری غیرعادی نبود.

به گزارش امید به نقل از ایسنا،محمود زمانی قمی با بیان اینکه "برنامه‌ریزی و جایگزینی برنامه با نظرات شخصی، یکی از ویژگی‌های دولت احمدی‌نژاد بود"، افزود: تعطیلی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به معنای اعلام بی‌نظمی در اداره امور اجرایی کشور بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه خاطرنشان کرد: ما مشاهده کردیم که تعطیلی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بسیاری از شوراها که می‌توانست به اداره کشور نظم بدهد چه آثار منفی برای کشور داشت. در هشت سال گذشته نظرات شخصی و فردی جای برنامه و نظم را گرفت.

وی با بیان اینکه "تلاش در جهت تغییر ساختار کارمندی یکی دیگر از ویژگی‌های دولت قبل بود"، گفت: احمدی‌نژاد تلاش کرد نظم موجود در کشور را از بین ببرد. ممکن است سازمان‌هایی که به وسیله آنها در امور اجرایی کشور نظم برقرار می‌شد اشکالاتی هم داشته‌اند اما آنها بدون دلیل منطقی کنار گذاشته شدند و در واقع بی‌اعتنایی به تکالیف قانونی در دولت‌های نهم و دهم غیرعادی نبود و اقدام دولت قبل در استخدام‌های غیرقانونی با هدف تغییر فضای کارمندی به سوی یک جریان و ایجاد مانع برای دولت بعدی یعنی دولت یازدهم انجام گرفت.

استاندار پیشین چهارمحال و بختیاری در دولت اصلاحات با بیان اینکه "اگر دولت تصمیم بگیرد از اقدام غیرقانونی دولت قبل در استخدام 422 هزار نفر که بصورت غیرقانونی انجام شد، تمکین کند، فشار مالی زیادی را متقبل می‌شود"، اظهار کرد: اگر دولت به دنبال اخراج این عده باشد، موجی از نارضایتی را در جامعه به همراه خواهد داشت و همچنین دولت اکنون با یک جریان یک‌سویه در نظام اداری مواجه است. بنابراین در هر صورت دولت دچار مشکل می‌شود.

زمانی قمی با اشاره به اینکه "این اقدام دولت قبل در جهت مانع‌تراشی برای دولت منتخب مردم است"، تصریح کرد: نتیجه چنین اقدامی، بروز مشکلاتی برای این دولت است و حذف آثار چنین تصمیمات غیرقانونی نیز وقت زیادی از دولت و کشور می‌گیرد. امیدوارم دولت چاره‌ای اندیشه کند تا با کمترین هزینه آثار منفی این اقدامات برطرف شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "اِشکال بزرگی به مجلس وارد است که در زمان مناسب نسبت به چنین اقدامی واکنش نشان نداد"، تاکید کرد: مجلس نباید نسبت به بار مالی ناشی از استخدام این کارمندان که به بودجه کشور فشار وارد می‌آورد، بی‌تفاوت باشد.

این عضو بنیاد باران در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی وظیفه نظارتی داشته و دارد و باید به کمکِ دولت بیاید تا سازوکاری تبیین کنند و در نتیجه، این مشکلِ دولت حل شود.

افزودن نظر جدید