احتمال وقوع سیل در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به هشدار اداره کل هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید همراه با احتمال جاری شدن سیل در مناطقی از این استان، خواستار آمادگی مسئولان ادارات ذیربط شد.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایرنا علی اصغر احمدی ، گفت: اگرچه به تمام فرمانداران و شهرداران این استان تاکید شده تا آمادگی لازم را در بعد پیشگیری، مقابله و مهار سیل احتمالی براثر بارندگی شدید در برخی مناطق استان داشته باشند اما باید این موضوع به طور جدی مورد پیگیری قرارگیرد.

وی تاکید کرد که فرمانداران باید با فراخوان اعضای ستاد مدیریت بحران و برگزاری نشستی به همین منظور از آنان بخواهند تا دراین حوزه آمادگی لازم را داشته باشند تا درمواقع بارندگی شدید و به دنبال آن احتمال جاری شدن سیلاب شاهد کمترین خسارت دراین استان باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در ادامه به بازدید هفته پیش مسئولان بویژه معاون امورعمرانی استانداری مازندران و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای از وضعیت رودخانه های پرآب در مناطقی از این استان اشاره کرد و افزود: با وجود آن که در بخش لایروبی این رودخانه ها اقدامات خوبی از سوی مسئولان انجام گرفته است اما این فعالیت ها باید پیوسته باشد.

احمدی همچنین با اشاره به بارندگی شدید و وزش باد دربرخی از مناطق مازندران از جمله رامسر ، نوشهر و نور افزود : هرچند تاکنون گزارشی از آب گرفتگی معابر و واحدهای مسکونی ازسوی مسئولان ذیربط به این نهاد ارسال نشده است اما با این حال این وضعیت آب وهوایی منجر به تعطیلی برخی از مدارس دوره ابتدایی در نوبت صبح شهرستان های غربی این استان شده است.

سرپرست هواشناسی نوشهر نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفت: سامانه ناپایدار که ازغرب کشور وارد منطقه شد و موجب بارندگی 30 میلیمتری در بین ساعت حدود 7 و 30 دقیقه تا 9 صبح همراه با وزش باد شدید و رعد و برق شد.

اسحاق حمیدی میرکلایی دمای کنونی نوشهر را 11 درجه اعلام کرد و افزود: این سامانه بارشی تا غروب امروز بتدریج از منطقه خارج می شود و از فردا هوا صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

افزودن نظر جدید