احتمال دارد شهردار تهران از بین هفت کاندیدا نباشد

یکی از منتخبین پنجمین دوره شورای شهر تهران  با تأکید بر اینکه هنوز هیچ یک از نامزدهای شهرداری قطعی نشده اند، گفت: اگر اعضای شورای شهر هیچ یک از برنامه های پیشنهادی را نپسندند و یا اینکه به دلایل و مصالحی فرد دیگری را اصلح بدانند، این امکان وجود دارد که در انتهای ارائه برنامه ها تصمیم دیگری بگیرند و نهایتا روی فرد دیگری اجماع کنند.

به گزارش امیدنامه به نقل از جماران،مجید فراهانی  در خصوص انتخاب شهردار بعدی تهران اظهار داشت: بر اساس وظیفه ذاتی شورای شهر، از هر هفت نفر تقاضای برنامه کردیم اما یک نفر از کاندیداها اعلام انصراف کرده و معلوم نیست که تا پایان فرصت ارائه برنامه کاندیداهای شهرداری چند نفر ارائه برنامه می دهند.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران تصریح کرد: هفته سوم مرداد ماه معلوم می شود که چه تعداد از کاندیداها علاقمند به ارائه برنامه های خود هستند. ولی بر اساس گفته ها، آقای مرعشی تمایلی به ارائه برنامه ندارند و ایشان هم اعلام کردند که برنامه آقای نجفی را تأیید می کنند و از آقای نجفی حمایت خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه هنوز هیچ یک از نامزدهای شهرداری قطعی نشده اند، گفت: به هر حال فعلا برای ارزیابی زود است و باید تا هفته سوم مرداد ماه صبر کنیم. اینکه بعضا در اخبار گفته می شود که فلان فرد قطعی شده ولی همه در حد گمانه زنی است و تا ما برنامه های نامزدها را نشنویم و بر اساس آن برنامه ها قضاوت نکنیم نمی توانیم بگوییم کدامیک از کاندیداها برنامه قوی تری را ارائه داده و مورد اعتماد اعضای شورای شهر قرار گرفته است.

فراهانی در خصوص احتمال انتخاب شهردار از فرد دیگری غیر از این 7 نفر گفت: اگر اعضای شورای شهر هیچ یک از برنامه های پیشنهادی را نپسندند و یا اینکه به دلایل و مصالحی فرد دیگری را اصلح بدانند، این امکان وجود دارد که در انتهای ارائه برنامه ها تصمیم دیگری بگیرند و نهایتا روی فرد دیگری اجماع کنند. حتی ممکن است غیر از آن 24 نفر باشد. در نهایت بعد از ارائه برنامه کاندیداها معلوم خواهد شد که نظرات اعضای شورای شهر به چه سمتی میل دارد.

وی در مورد کاندیداتوری یک زن برای شهرداری تهران بیان کرد: همین که در بین هفت گزینه اعضای شورای شهر یک خانم حضور دارد یعنی احتمال شهردار شدن او را از نظر دور نداشته اند. اما مهمترین پیام این انتخاب این بوده که از زنان باید در رده مدیران ارشد کشور از جمله دولت و شهرداری استفاده شود. به اعتقاد ما کشور باید به سمتی برود که از توان خانم ها استفاده کند.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران در مورد مکانیزم نظارت شورای شهر بر مدیران ارشد شهرداری و شهرداران مناطق نیز گفت: ما در جلسه قبل منتخبین شورای شهر کلیات سوگندنامه ای را تصویب کردیم که در قالب آن شهردار منتخب سوگند خواهد خورد تحت نظر شورای شهر عمل کند و نظارت شورا را بر عملکرد خود و مدیران ارشد شهرداری بپذیرد. بنابر این اگر اعضای شورای شهر در حین فعالیت خود نسبت به عملکرد مدیری از مدیران ارشد شهرداری مسأله داشته باشند نظر آنها نافذ خواهد بود و شهردار منتخب در یک تعامل مثبت نظرات اکثریت اعضای شورای شهر را ملاک قرار خواهد داد.

افزودن نظر جدید