ابتکار:اصلاح‌طلبان از صندوق‌های رای قهر نمی کنند

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه اصلاح‌طلبان از صندوق‌های رأی قهر نمی‌کنند، گفت: اصلاح‌طلبان بخشی از حاکمیت هستند و تقریبا اصلاح‌طلبان در همه جای حاکمیت حضور دارند، حالا درجاهایی اقلیت‌اند و جایی اکثریت.

به گزارش امیدنامه ،معصومه ابتکار درباره اظهارات سعید حجاریان که گفته «انتخابات به‌معنای کنونی آن، مصداق گدایی قدرت است. اصلاحات صدقه بگیر نیست و اگر مکنت دارد، باید با اتکا بر آن به بازار سیاست برود» گفت: دوستان نظرات و تحلیل های شان را مطرح می کنند اما لزوما هیچ کدام از این دیدگاه ها، دیدگاه جریان اصلاح طلبی نیست.

وی افزود: جریان اصلاح طلبی یک سازوکار روشنی دارد، افراد شاخص مثل آقای خاتمی یا آقای عارف مواضع این جریان را بیان می کنند. اینکه جریان اصلاحات تصمیم گرفت در ائتلاف کامل با جریان اعتدال به آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و ۹۶ رأی دهد یک تصمیم راهبردی بود و بر این تصمیم کماکان استوار است.

معاون رئیس جمهور درباره احتمال خروج اصلاح طلبان از حاکمیت یادآور شد: قطعا این طور نخواهد شد و چنین سیاستی وجود ندارد.چون الان بخشی از حاکمیت در مجلس شورای اسلامی متعلق به اصلاح طلبان است، بخشی از حاکمیت در شوراها متعلق به اصلاح طلبان است و بخشی از نیروهای جریان اصلاحات در دولت هستند بنابراین تقریبا اصلاح طلبان در همه جای حاکمیت حضور دارند، حالا درجاهایی اقلیت اند و جایی اکثریت.

وی ادامه داد: حالا تحلیل هایی که دوستان دارند به دلیل نقاط ضعف و قوتی است که در این فرایند پیش آمده و حتما باید به این تحلیل ها توجه کرد. بی توجهی به این تحلیل ها حتما می تواند به جمع اصلاحات آسیب بزند چون بحث پیگیری مطالبات مردم خیلی جدی است.

ابتکار با بیان اینکه اصلاح طلبان از صندوق های رأی قهر نمی کنند، گفت: اصلاح طلبان هیچ گاه از صندوق های رأی قهر نکردند، فعالانه در جهت سیاست ورزی مردم سالارانه توأم با توجه به اصول اخلاقی و حقوق پایه و مدنی مردم در حق انتخاب، تعیین سرنوشت و آزادی بیان پافشاری خواهند کرد.

افزودن نظر جدید