آیت الله دری نجف آبادی: توبه مرتضوی دیگر اثری ندارد/خودسرانه زندانیان را به کهریزک انتقال داد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:امروز بعضی افراد دخیل در قضیه کهریزک بعد از هفت سال اعلام می کنند که ما توبه کردیم اما توبه آنان دیگر اثری ندارد؛ زیرا زیان های سنگینی برای کشور داشت. 

به گزاشر امیدنامه به نقل از ایرنا آیت الله دری نجف آبادی شامگاه پنجشنبه در گردهمائی روحانیون شهرستان خمینی شهر گفت: در سال 88 به عنوان دادستان کل کشور مخالف انتقال زندانیان به کهریزک بودم و پافشاری کردم که این کار انجام نشود. 
وی افزود: امروز بعضی افراد دخیل در قضیه کهریزک بعد از هفت سال اعلام می کنند که ما توبه کردیم اما توبه آنان دیگر اثری ندارد؛ زیرا زیان های سنگینی برای کشور داشت. 
وی ادامه داد: این غفلت باعث شد تمام دنیا علیه نظام ما معرکه بگیرند، علیه ما توطئه و قانون تصویب کنند. 
آیت الله دری نجف آبادی گفت: در سال 88 در قضیه زندان کهریزک 100 درصد مخالف بعضی از اعمال و رفتار مسئولان وقت بودم. 
امام جمعه اراک ادامه داد: در آن زمان به عنوان دادستان کل کشور دستور دادم که انتقال زندانیان صورت نگیرد و حتی دیگران نیز مخالفت خود را در این موضوع اعلام کردند ولی آنان خودسرانه دست به این حرکت غلط زدند ولی اکنون بعد از هفت سال اعلام می کنند که اشتباه کرده اند. 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمانی که دادستان کل کشور بودم براثر غفلت بعضی از افراد یک خانم براثر حادثه ای فوت و این موضوع موجب قطع رابطه دولت کانادا با ایران شد. 
وی اظهار کرد: دولت کانادا براثر همین غفلت، علیه نظام ما کارشکنی زیادی کرد. 
آیت الله دری نجف آبادی بیان داشت: گاهی به خاطر اشتباه و کار غلط یک فرد، 80 میلیون نفر جمعیت زیر سؤال می روند. 
وی افزود: یک اشتباه، آثار سوء زیادی به همراه دارد و ممکن است از یکسو برای کشور و نظام زحمت ایجاد کند و از دیگر سو، موجب استفاده سوء دشمنان شود. 

افزودن نظر جدید