آیت الله امجد: اگر چاپلوس محترم باشد و ناقد محترم نباشد؛ جامعه تخریب می شود/چرا دست و پای فردی را هم که می خواهد کار کند می بندند؟

مراسم سخنرانی شب تاسوعای حسینی در مدرسه ی روشنگر و با حضور و سخنرانی آیت اللله محمود امجد برگزار شد.

به گزارش امید به نقل از جماران،آیت الله امجد در ابتدای این سخنرانی پس از قرائت اشعاری به ذکر مناقب حضرت ابالفضل العباس پرداخت. وی گفت:«عاشق امام حسین حضرت ابالفضل است و عشق را باید از ایشان آموخت.»

آیت الله محمود امجد در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: «اگر چاپلوس محترم باشد و ناقد محترم نباشد؛ جامعه تخریب خواهد شد. این تهمت ها و دروغ ها در کشور ما چیست؟ چرا دست و پای فردی را هم که می خواهد کار کند می بندند؟»

وی افزود:« روز عاشورا نمایشگاهی از رفتارها و شخصیت های مختلف انسانی است؛ از یک سو امام حسین و یارانش هستند و از سوی دیگر کسی را می بینید به خاطر یک انگشتر آمده بود سر امام را ببرد!»

وی در ادامه با بیان این که امام حسین(ع) در روز عاشورا در سه جا بلند بلند گریست گفت: «بار اول بر جسد علی اکبر بود زیرا علی اکبر بسیار شبیه پیامبر(ص) بود. امام در روز عاشورا اجساد را جمع می کرد و به خیمه ها می آورد تا دشمن سرهای آنان را نبرد. اما درباره ی جسد علی اکبر نتوانست این کار را بکند. بار دوم بر پیکر ابوالفضل العباس بود زیرا هیچ کس در روز عاشورا بدنش به اندازه ی حضرت ابوالفضل تیرباران نشد. بدن ایشان را تکه تکه کردند. وبه تعبیر شاعر: چهار امامی که تو را دیده اند/ دست علمدار تو بوسیده اند.»

آیت الله امجد در ادامه گفت: «بار سوم هنگامی بود که به زینب سلام الله علیها گفت برگردد. زینب طاقت شمشیر تیز کردن امام را نداشت و اطاعت کرد. امام به زینب رحمش آمد. بجای او دختر کوچکش را همراه خود کرد. اما باید ببینیم دختر در لحظه های آخر به امام چه گفت؟ آیا گفت پدر من آب می خواهم؟ آیا گفت پدر عمویم کجاست؟ این ها را نگفت. گفت پدر یک لحظه برگرد تا من چهره ات را دوباره ببینم. اینجا هم امام به شدت گریست.»

آیت الله امجد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به منطق و شخصیت هدایتگری امام حسین(ع) گفت: «هنگامی که شمر روی سینه ی آن حضرت نشسته بود به شمر می گوید برگرد. یعنی در آن لحظه هم می خواهد هدایتش کند.»

افزودن نظر جدید