آیت‌الله امجد: شهید حاج داوود کریمی، انسان را به یاد صداقت و صلابت ابوذر می‌اندازد

آیت‌الله امجد در پیامی به مناسبت دهمین سالگرد شهادت حاج داود کریمی، تأکید کرد: یاد حاج داوود، انسان را به یاد صداقت و صلابت حضرت اباذر سلام الله علیه می‌اندازد و در مدح آن بزرگ بزرگوار همین بس که موافق و مخالف به فضیلت و بزرگی ایشان معترف‌اند.

به گزارش امید به نقل از جماران، آقای رفیعا، نماینده آیت الله محمود امجد، طی سخنانی ضمن ذکر خاطراتی از رابطه ی استاد امجد و شهید حاج داود کریمی، پیام آیت الله به مناسبت این مراسم را قرائت کرد.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان این که آیت الله امجد پیش از این شخصا قصد شرکت در این مراسم را داشتند، گفت: «از یک هفته ی قبل آیت الله امجد به بنده تأکید نمودند، برای سالگرد حاج داوود خدمت ایشان یادآوری کنم تا ایشان حتما در مراسم سالگرد حاج داوود کریمی شرکت کنند. دیروز که با ایشان تماس گرفتم به جهت عذری که برای ایشان پیش آمده عذرخواهی نموده و پیام خود به این مراسم را به بنده فرمودند تا در اینجا خدمت دوستان عرض کنم.»

رفیعا در ادامه با بیان این که: «عزیزانی که بر رابطه ی آیت الله امجد و شهید والا مقام حاج داوود کریمی واقف هستند، می‌دانند که حاج آقا، رابطه ی بسیار خاص و ویژه‌ای با شهید حاج داوود کریمی داشتند.»

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از دوران حیات شهید حاج داود کریمی پرداخت و اظهار داشت: در یک شب بیاد ماندنی در سال ۸۲ در اواخر ماه صفر خدمت حاج داوود رسیدیم. وقتی که استاد امجد در مقابل در اتاق حاج داوود را بر روی تخت دراز کشیده دیدند، فرمودند: «امشب آمده ام کف پای تو را ببوسم و بر چشمم بمالم.» و بعد از آن نیز در هنگام خداحافظی خانم محترم حاج آقا آمدند و با حاج آقای امجد سلام و احوال پرسی کردند نیز ایشان جمله ای را به خانم بزرگوار حاج داوود فرمودند که: «خدمت به حاج داوود بهشت دارد. حاج داوود از اولیای خداست.

رفیعا همچنین پیام استاد محمود امجد به مناسبت مراسم دهمین سال شهادت شهید حاج داوود کریمی را قرائت کرد.

در این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و صلوات خدای رحمان و انبیا و اولیای الهی و ملائکه ی مقرب حق، بر حضرت سید الشهدا(علیه افضل صلوات المصلین) و بر پیروان راستین آن حضرت و بر جمیع شهدای طریق حق و عدالت و آزادگی و بر شهید والامقام حاج داوود کریمی و خانواده ی گرامی، و همرزمان و دوستان و دوست داران آن بزرگوار، اینجانب به خاطر دوستی دیرینی که با آن عزیز داشته و دارم میل وافر داشتم تا در مراسم امروز حضور یابم اما به سبب عذری توفیق رفیق نشد، پس وظیفه ی خود دانستم سخنی کوتاه بیان کنم. یاد حاج داود، انسان را به یاد صداقت و صلابت حضرت اباذر سلام الله علیه می اندازد. و در مدح آن بزرگ بزرگوار همین بس که موافق و مخالف به فضیلت و بزرگی ایشان معترفند. امید می بریم آن شهید سعید که در قهقه ی مستانه اش عند ربهم یرزقون است، چشم عنایتی به ما واماندگان نموده شفاعتش را شامل حال ما بگرداند. والسلام علینا و علی عباد الله الصالحین.» »

نماینده ی آیت الله محمود امجد در ادامه ی سخنان خود گفت: در ادامه پس از این که ایشان این پیام را فرمودند عرض کردم آقا جان شما بارها این جمله را فرموده اید که: «در بزرگی روح حاج داوود همین بس که موافق و مخالف ایشان به بزرگی ایشان معترفند، در روز تشییع جنازه شهید حاج داود کریمی که من همراه حضرتعالی بودم، دو خانم خبرنگار به فاصله ی سه چهار دقیقه آمدند و هنگامی که شما را دیدند، متعجب شدند و پرسیدند: «آیا شما حاج داود را می‌شناختید؟» شما فرمودید: «بله، ایشان برادر من بودند.» پس از آن پرسیدند: «این شهید بزرگوار چه ویژگی بارزی داشت؟» و شما به هر دو خبرنگار این جمله را فرمودید که: «روح حاج داود آنچنان بزرگ بود که بال و پر خود را بر روی موافق و مخالف خود می‌کشید.» استاد امجد بارها این جمله را فرموده اند. دیشب هنگامی که این مطلب را خدمت‌شان یادآور شدم، والله العظیم به روح حاج داود قسم این جمله را فرمودند: «آن جمله را خودم نگفتم از بالا بر زبانم آوردند.»

است، مراسم دهمین سالگرد شهادت شهید حاج داوود کریمی عصر دیروز پنجشنبه سیزهم شهریورماه در قطعه ۲۹ بهشت زهرا برگزار شد. این مراسم که با حضور خانواده ی شهید و پیشکسوتان عرصه ی دفاع مقدس برگزار شد، با سخنرانی حجت الاسلام قیومی ار همرزمان شهید همراه بود.

سرآغاز مراسم قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و همچنین ابیاتی از اشعار مذهبی بود که با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قیومی ادامه یافت.

در اواسط این مراسم در حالی که حجت الاسلام قیومی در حال سخنرانی بود، در ساعت ۱۷:۵۰ دقیقه ناگهان افرادی به نزدیکی تریبون آمدند که به دلیل حضور آنان سخنرانی برای دقایقی قطع شد. این افراد خود را خادمان حرم امام رضا معرفی نمودند و پرچم سبز بارگاه رضوی را نیز با خود حمل می‌کردند. در این زمان یکی از این افراد به پشت تریبون آمده و اقدام به روضه‌خوانی و قرائت اشعار مذهبی کرد. پس از ۸ دقیقه، حجت الاسلام قیومی به پشت تیریبون بازگشت و با ذکر آیاتی چند از کلام الله مجید درباره ی آزمایش کسانی که مدعی ایمان هستند توسط خداوند، سخنرانی خود در باره ی شخصیت شهید حاج داود کریمی و بزرگداشت مقام این شهید را ادامه داد. پس از پایان سخنرانی، حجت الاسلام قومی خانم حیدری در جایگاه قرار گرفت و اشعاری را در مدح شهدای دفاع مقدس قرائت کرد.

مراسم با ذکر دعا و قرائت فاتحه برای شادی روح این شهید عالی مقام پایان یافت.

گفتنی است، در این مراسم عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران و همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی، از اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیز حضور داشتند.

افزودن نظر جدید