آمریکا: در نشستی با ریاست ایرن شرکت نمی‌کنیم

هیات نمایندگی آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که حضور در نشست خلع سلاح سازمان ملل که با ریاست ایران برگزار خواهد شد را تحریم می کند.

به گزارش امید به نقل از عصر  ایران، خبرگزاری آسوشیدپرس نوشته است که  "ارین پلتون " سخنگوی هیات نمایندگی آمریکا در سازمان ملل با صدور بیانیه ای گفت؛ کشوری که به دلیل مسایل مربوط به عدم اشاعه سلاح های هسته ای خود تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد نباید در موقعیتی قرار گیرد که ریاست نشست خلع سلاح جهانی را به دست گیرد.

در این بیانیه ادعا شده است کشوری که ناقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی هسته ای است و خود مشکوک به فعالیت هایی در جهت مغایر با اهداف خلع سلاح هسته ای در جهان است، باید از هر موقعیت رسمی یا تشریفاتی نهادها و ارکان سازمان ملل محروم شود.

نشست خلع سلاح ژنو که با حضور 65 کشور برگزار می شود یکی از مهم ترین نشست های سازمان ملل است که قرار است از 27 ماه مه(دو هفته دیگر) تا 23 ماه ژوئن برگزار شود.

این نشست یک نشست مهم بین المللی است که به قرار است سنگ بنای تلاش های جامعه جهانی برای خلع سلاح هسته ای و پیمان منع اشاعه سلاح های هسته ای (NPT) باشد.

سخنگوی هیات نمایندگی آمریکا در سازمان ملل گفته است با وجودی که ریاست نشست خلع سلاح ژنو صرفا یک مقام تشریفاتی است و هیچ مسئولیت اساسی را متوجه ایران نمی کند، اما به لحاظ نمادین ریاست ایران بر این نشست مهم بین المللی تصمیمی بسیار تاسف آور و نامناسب است.

پالتون در ادامه مدعی شده است دادن موقعیت ریاست نشست خلع سلاح ژنو به ایران حتی مغایر با اهداف این نشست است که شامل خلع سلاح جهانی و عدم اشاعه سلاح های هسته ای است.

وی افزوده است:در نتیجه ایالات متحده در هیچ از مراحل این نشست که ریاست آن را ایران بر عهده دارد حضور نخواهد یافت.

آمریکا در حالی سیاست های ایران را مغایر با اهداف خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح های هسته ای می داند که خود بزرگ ترین کشور دارنده سلاح های هسته ای است و تنها استفاده کننده عملی از سلاح هسته ای در جهان ( علیه ژاپن و در جنگ دوم جهانی ) است.

افزودن نظر جدید