آلودگی هوا پروازهای فرودگاه اراک را لغو کرد

مدیر فرودگاه اراک گفت: تمامی پروازهای این فرودگاه به علت شرایط جوی نامناسب، وجود مه غلیظ و آلودگی هوا که باعث کاهش دید تا فاصله یکهزار و 500 متری شده، تا اطلاع بعدی لغو شد.
 
به گزارش امیدنامه به نقل از ایرنا، مجید قاسمی افزود: دو پرواز امروز این فرودگاه به مقصد مشهد مقدس یکی به شماره 4089 در ساعت 11:30 و دیگری به شماره 4090 در ساعت 14به علت وجود مه غلیظ و شرایط ناسالم جوی انجام نمی شود.

وی اظهار کرد: احتمال دارد شرکت هواپیمایی زاگرس پروازهای فرودگاه اراک را به علت نداشتن تراز و تاخیرهای ایجاد شده تا بهمن ماه لغو کند.

وی گفت: از 22 آذرماه به علت شرایط ناسالم در منطقه، پروازهای این فرودگاه لغو شده بود.
مدیر فرودگاه اراک گفت: شرایط نامناسب جوی و بارش برف باعث شده تا پرواز مشهد - اراک در 16 آذرماه نیز با سه تا چهار ساعت تاخیر انجام شود.

قاسمی افزود: فرودگاه اراک در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از مشهد به اراک و بالعکس پرواز دارد.

وی ادامه داد: در پی انجام پاره ای اقدامات عمرانی از شهریور ماه امسال پروازهای فردوگاه اراک به طور مجدد راه اندازی شد و تاکنون با 25 پرواز از کیش با دو هزار و 546 مسافر با میانگین پرواز 100 نفر و 28 هزار و 50 کیلوگرم بار جابه جا شده است.

قاسمی افزود: در مدت یاد شده به مقصد مشهد نیز چهار هزار و 542 مسافر با 32 پرواز و 30 هزار و 250 کیلوگرم بار با میانگین 142 نفر جابه جا شده است.

فرودگاه شهر اراک در 17 کیلومتری شمال این شهر واقع شده و به امکانات سوخت رسانی، گمرگ، ایستگاه آتش نشانی، پارکینگ و سیستم های کمک ناوبری مجهز است.

این فرودگاه سال 78 به بهره برداری رسید و نخستین خطوط پروازی مسافری آن از سال 84 با همکاری شرکت های هواپیمایی کشور دایر شد.

 

افزودن نظر جدید