آقای فلاحیان پاسخ دهند!

«پنجشبه گذشته علی فلاحیان در برنامه شناسنامه حاضر شد و مجددا ادعای خود را مبنی بر اینکه قتل های زنجیره ای در دوران وی اتفاق نیفتاده است تکرار کرد و گفت:”این موضوع حادثه ای بودکه یک سال و نیم بعد از خروج من از وزارت اطلاعات اتفاق افتاد و موجب تغییر وزیر اطلاعات وقت شد.”

به گزارش امید به نقل از ایسنا،  اما مطرح کردن دوباره این صحبت ها قطعا اقدام پسندیده ای بود زیرا این فرصت را برای افکار عمومی ایجاد کرد که سوالات بی پاسخ در این خصوص را مجددا مطرح کرده که شاید این بار پاسخ مشخص و روشنی به آنها داده شود که در اینجا به بخشی از آنها اشاره خواهیم کرد.»

با این مقدمه، سوالات خود را به شرح زیر طرح کرده است:
«1- در خصوص صحبت های مطرح شده از جانب وزیر اطلاعات دوران سازندگی به جرات می توان این ادعا را کذب محض دانست زیرا اولا این مسئله در صورتی صحت دارد که قتل های زنجیره ای را محدود به چهار قتل (فروهر و همسرش، پوینده و مختاری) آذرماه سال 77 دانست اما ماجرا فراتر از آن بود چرا که نمی توان قتل کشیش ها، میرعلایی، حسین برازنده، تفضلی و تعدادی از روحانیون و روشنفکران اهل تسنن را نادیده گرفت. اما در آن دوران این قتل ها به اندازه چهار قتل آذرماه مطرح نشد و البته دلایل خاص خود را داشت زیرا در آن دوران مطبوعات مستقلی که بتوانند ماجرا را پیگیری کنند وجود نداشت و همچنین آن قتل ها با فاصله زمانی قابل توجهی انجام شده بود. ثانیا اگر این ادعا را به گونه ای دیگر مطرح کنیم و بگوییم که علی فلاحیان از ارتکاب قتل ها بی اطلاع بوده است، باز این سوال مطرح می شود که چطور شخصی مانند فلاحیان که 8 سال در قامت وزیر و پیش تر به عنوان قائم مقام این وزارتخانه حضور داشته است، از وقوع چنین حوادثی بی اطلاع بوده است؟ ثالثا اگر ایشان (علی فلاحیان) ادعا می کنند که قتل ها پس از دوران وزارت وی اتفاق افتاده است، چرا زمانی که قرار شد در مجلس حضور یابد خود را زیر پرچم هاشمی رفسنجانی قرار داد و گفت در صورتی در مجلس حاضر می شود که رئیس جمهور وقت هم حضور داشته باشد؟ رابعا مگر ایشان نبودند که امنیت کشور را به سعید امامی سپردند؟ مگر با روش های وی آشنایی نداشتند؟ مگر در دوران وزارت ایشان و معاونت سعید امامی نبود که برنامه هویت ساخته و پخش شد؟ اصلا یک سوال واضح تر، چرا پس از آنکه وی به جرم بردن موشک به بلژیک محاکمه شد از وزارتخانه اخراج نشد و تنها به نزول درجه وی به سمت مشاور اکتفا کردند؟
2- فلاحیان در ادامه صحبت های خود در برنامه شناسنامه گفت: “تاثیر این اتفاق روی دستگاه اطلاعاتی کشور خیلی بد بود. چون این کاری بود که سیستم اطلاعاتی ما انجام نمی دهد. ما در وزارت اطلاعات عملیات نداریم.”بیان این نکته که در وزارت اطلاعات در زمان ایشان، چیزی به نام عملیات وجود نداشته است تا حدود زیادی با صحبت های هم مدرسه ای خود یعنی حسینیان در تناقض است. زیرا ایشان پس از خودکشی سعید امامی (البته حسینیان معتقد بود که وی به قتل رسید) گفته بودند که متهم صدها عملیات موفق در خارج از کشور داشته است. این مسئله را چگونه می خواهند توضیح دهند؟ اصلا آقای فلاحیان چرا بر خلاف قرار قبلی حاضر به مناظره با آقای عمادالدین باقی نشدند؟
در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که اگر صحبت های فلاحیان در ادامه این برنامه که گفت: “آنها این تحلیل را داشتند که افرادی که علیه دین، خدا و پیامبر صحبت کردند مرتد هستند و خودسرانه و بدون اینکه دستگاه قضایی در مورد آنها تصمیم بگیرد، وارد عمل شدند.” صحیح باشد، چرا هیچ گاه کسانی که فتوای مرتد بودن را صادر و امثال سعید امامی و مهرداد علیخانی و مصطفی کاظمی اجرا می کردند، شناسایی و محکوم نشدند؟ به هر حال اینکه گفته می شود پیش از دوم خرداد قتل های زنجیره ای وجود نداشته است، بسیار بحث برانگیز است که قطعا در زمان مناسب مفصلا آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد اما علی الحساب امیدواریم که زمانی فرا رسد که علی فلاحیان و البته آقایانی که در آن زمان سمت های کلیدی در وزارت اطلاعات و البته در دستگاه قضایی داشتند در خصوص این پرونده مه گرفته، شفاف سازی کنند.»

افزودن نظر جدید