آقای احمدی مقدم ،آیا به کار گشت ارشاد نظارت دارید؟+تصویر

فعالیت نیروی انتظامی با عنوان"گشت ارشاد" که در فصل گرما به اوج خود می‌رسد بیش از آنکه جنبه ارشادی داشته باشد به تحقیر و توهین شهروندان تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی امید، در حالیکه با روی کار آمده دولت تدبیر و امید و حاکم شدن فضای اعتدالی در کشور انتظار این بود که دیگر نهادها نیز همسو با این گفتمان حرکت کنند اما در برخی نهادها که باید الگویی برای اخلاق محوری باشد متاسفانه شاهد حرکات افراطی از سوی نیروهای این نهادها در مواجه با شهروندان هستیم.

"گشت ارشاد" که یکی از کارویژه های اصلی آن باید ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر شهروندان باشد متاسفانه به دلیل عدم آموزش‌های لازم و حتی صغر سنی کارکنان بوِیژه ماموران زن آن در سطح کشور از جمله در پایتخت، هر از چند گاهی شاهد صحنه‌های ناخوشایند از نحوه برخورد ماموران گشت ارشاد با شهروندان بویژه بانوان هستیم که تصویر فوق یک نمونه از برخورد تاسف بار گشت ارشاد  است.

به نظر می رسد سردار احمدی مقدم به عنوان مقام ارشد نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد که آیا بر نحوه عملکرد گشت ارشاد نظارتی دارد؟ و آیا بهتر نیست نیروهایی که مبادرت به ارشاد!! شهروندان می کنند خود ابتدا ارشاد شوند؟

 

افزودن نظر جدید