آزار جنسی گسترده زنان در بنیادهای خیریه

تجاوز جنسی به زنان همواره به عنوان عملی زشت که از مردان مسلح، تبهکار و فاسد سر می زند، یاد می شود، اما وقتی گزارش ها در مورد آزار واذیت زنان توسط انسان های نیکوکار یا عضو نهادهایی چون سازمان ملل و بنیادهای خیریه شنیده می شود، روی دیگری از ماجرا پدیدار می شود.

به گزارش امیدنامه به نقل از شفقنا،گاردین به تازگی از آزار جنسی گسترده زنان پناهجو و حتی همکار توسط مردان عضو نهادهای خیریه و کمک رسان در سرتاسر جهان خبر داده است. زنانی که در این بنیادهای کار می کنند علاوه بر خطرات کاری و جانی که پیش رویشان است، با مشکل پنهان و بزرگتری نیز دست به گریبان هستند و آن آزار جنسی از طرف همکاران مرد و روسای خود است.

گاردین از مصاحبه با زنانی خبر می دهد که از خشونت جنسی مردان همکار خود درنهادهای کمک رسان سازمان ملل و بنیادهای خیریه کوچک دیگر در نقاط مختلف جهان خبر می دهند. آنها فاش کرده اند که در مورد این آزارها نمی توانند چیزی بگویند چون برچسب عنصر نامطلوب به آنها زده می شود.

اما یکی از مهمترین نمونه های این نوع خشونت، تجاوز جنسی به سارا پیرس کارمند مرکز خیریه کارتر در آتلانتا بود که در هنگام ماموریت در سودان جنوبی رخ داده بود. وی بعدها اخراج شد.

بنیاد بین المللی حقوق زنان در کانادا به تازگی در حال جمع آوری آمار و اطلاعات این نوع حوادث است و اعلام کرده بیش از ۱۰۰۰ زن کارمند بنیادهای خیریه جهانی مستندات خود را به این پروژه ارسال کرده اند.

گاردین اعلام کرده در حال مستندکردن صحبت های زنانی است که در این خیریه ها تجربه خشونت جنسی داشته اند.

افزودن نظر جدید