آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در میرجاوه

مدیر کل امور مرزی کشور آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه را تشریح کرد.

به گزارش اميدنامه به نقل از ایسنا، شهریار حیدری در نشستی خبری با حضور خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه گفت: ۱۲ نفر توسط گروهک‌های تروریستی ربوده شدند که ۵ نفر آنها در همان روزهای اول با پیگیری‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پاکستان آزاد شدند. وضعیت ۷ نفر باقی مانده نیز از سوی وزارت امور خارجه وزارت کشور و دولت در سطوح مختلف پیگیری می‌شوند.

به گفته وی این ۷ نفر در حال حاضر صحیح و سالمند و در اختیار گروهک هستند.

وی ادامه داد: ما این گروهک را به رسمیت نمی‌شناسیم. یک جریان تروریستی وابسته به سرویس‌های غرب در کشورهای عربی هستند و برنامه‌ریزی که آنها انجام می‌دهند را این گروهک‌ها اجرا می‌کنند و هدفشان ناامنی در خاک کشور است، اما خوشبختانه با هوشیاری و تدابیر نهادهای اطلاعاتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، این موضوعات در نطفه و یا در نوار مرزی خاموش می‌شود.

مدیر کل امور مرزی کشور با بیان اینکه آنها عمدتاً اهدافی برای نفوذ در عمق کشور دارند اظهار کرد: با هوشیاری و آگاهی با بسیاری از این مسائل در نوار مرزی یا قبل از ورود به مرز برخورد می‌شود.

حیدری با تاکید بر اینکه قاعدتاً دولت پاکستان مسؤول سلامت و برگشت این افراد است و لحظه‌ای هم دولت جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نمی‌کند اظهار کرد: امیدوارم هرچه زودتر مابقی مرزبانان نیز به آغوش گرم خانواده بازگردند.

مهرماه سال جاری ۱۲ نفر از مرزبانان و بسیجیان بومی در نقطه صفر مرزی میرجاوه در جنوب شرق کشور توسط گروهک تروریستی جیش الظلم ربوده و به کشور پاکستان منتقل شدند. پنج نفر از این مرزبانان ۲۴ آبان ماه با پیگیری‌های ۲ دولت پاکستان و ایران آزاد و به ایران تحویل داده شدند، اما کماکان هفت نفر دیگر در اختیار این گروه تروریستی قرار دارند.

 

افزودن نظر جدید