«من کی هستم؟» به روایت مریم شفیعی

عنوان نمایشگاه "من کی هستم؟" پرسشی مهم است که از دمامدم فهمیدن انسان تا وقت خاموشی اش، همراه اوست و حالا مریم شفیعی، نقاش فعال و جوان کوشیده است با همراهی این نقاشان نورسیده، پاسخی برای این پرسش سخت بیاید.

به گزارش امید، شفیعی مقدم که 5 سال است با کودکان و نوجوانان در کلاس های آموزش نقاشی اش، همدم است. درباره ایده برگزاری این نمایشگاه می گوید:  «وقتی با کودکان به پرسش و پاسخ می‌پرداختم، دیدم بچه‌ها چقدر نیاز دارند تا با آنها گفتگو شود، دانش آنها بسیار زیاد است و نیاز به فرصتی برای تبادل آن‌ها دارند. با توجه به این واقعیت، ایده‌ی تصویر سازی کودکان از خودشان شکل گرفت.»
«من کی هستم»، در واقع پروژه‌ای است برای توجه بیشتر بچه‌ها به خودشان و محیط اطراف و بازگو کردن این نگاه‌شان به زبان تصویر و نقاشی. به گفته شفیعی مقدم، «هدف از این پروژه اصلا این نبود که به یک یا چند نتیجه‌ی خاص فلسفی ای برسیم یا اینکه کودک وادار به تفکر شود یا حافظه‌اش تقویت شود و ...، بلکه فقط و فقط هدف ما قرار گرفتن ذهن در مدار خویش است و رسیدن به پذیرش آنچه هستیم.»
برگزاری نمایشگاه نقاشی البته تنها تجربه او در این مسیر نبوده، او فیلم مستند کوتاهی هم از این تجربه ساخته که انتشار آن با بازخوردهای مثبتی در شبکه های اجتماعی همراه بوده است.
وجه مهم تر این نمایشگاه اما همراهی فعال نهادهای مدنی خیریه در برگزاری آن است. انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی (احیاء ارزش ها) و انجمن حمایت از کودکان و نوجوانان توان یاب دو نهادی هستند که در متن و حاشیه این نمایشگاه حضور دارند و قرار است برخی آثار ارائه شده در این نمایشگاه هم به فروش برسد و عوایدش هم تقدیم نهادهای خیریه شود.
به گفته شفیعی مقدم، در این نمایشگاه 45 تابلوی نقاشی وجود دارد: «البته همه هنرمندان کودک و نوجوان در این نمایشگاه، اثر ندارند، در واقع آثار مهم مربوط به 11 نفر از آنهاست.»
این نمایشگاه هر روز از 11 صبح الی 6 عصر برپاست. پنج شنبه و جمعه ها البته نمایشگاه تعطیل است. با این حساب، شما امروز فرصت دارید که در این کار خیر مشارکت کنید. نمایشگاه تا 6 مهر ادامه دارید، پس به جز امروز هفته دیگر را هم وقت دارید.

"میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، بین فرصت و نصرت، کوچه شهید جعفرزادگان، پلاک 2، نگارخانه آشیانه مهر." از 26 شهریور در این نشانی، نمایشگاهی برپاست با حضور 15 هنرمند کودک و نوجوان.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید