«محمد» در انتظار درس آخر آقای خشخاشی؛ بخشش

خبرآنلاين نوشت: حکم محمد کلهری، دانش‌آموزی که سال ۹۳ معلمش را در شرایط نامناسب روحی به قتل رساند، صادر شده است. خانواده مقتول می‌گویند یا منتظر بمانیم فرزندان خشخاشی بزرگ شوند و تصمیم بگیرند یا حبس ابد. دادستان اما می‌گوید یا باید ببخشید یا قصاص کنید.
 

«محمد» در انتظار درس آخر آقای خشخاشی؛ بخشش

 فاطیما فردوس: باز هم یک حکم قصاص دیگر برای نوجوانی که زیر ۱۸ سال مرتکب قتل شده است؛ محمد کلهری اعدام می‌شود؟ دانش‌آموزی که سال ۹۳ در شرایط نامناسب روحی معلمش را به قتل رساند حالا در چند قدمی قصاص قرار دارد. نزدیک به یک ماه پیش حکمش صادر شده و خانواده مقتول هم دو راه پیش روی دادستان گذاشته‌اند: صبر کنیم تا فرزندان خشخاشی بزرگ شوند و تصمیم بگیرند یا حبس ابد. دادستان اما قبول نکرده و گفته نمی‌شود خانواده را بلاتکلیف بگذاریم؛ یا باید قصاص کنید یا ببخشید. خانواده محمد هم حالا در انتظار بخشش هستند.

قصاص، بخشش یا حبس ابد؟

در همین میان برادر محمد کلهری در رابطه با اعلام حکم اعدام برادرش می‌گوید: «الان نزدیک به یک ماه است که حکم محمد اعلام شده است. ماجرا از این قرار بود که دادستان بروجرد با خانواده آقای خشخاشی جلسه‌ای گذاشت و اعلام کرد که حکم قصاص محمد صادر شده و تصمیم شما چیست؟ خانواده آقای خشخاشی هم گفتند یا حبس ابد به محمد بدهید یا صبر کنیم تا بچه‌های آقای خشخاشی بزرگ شوند و درباره محمد تصمیم بگیرند. دادستان هم می‌گوید یا باید بخشش کنید یا قصاص؛ نمی‌شود این خانواده را بلاتکلیف گذاشت. با این حال دادستان واسطه شده و خیرین زیادی هم در تلاش هستند تا خانواده آقای خشخاشی را راضی کنند و از اعدام منصرف شوند. حالا دوباره قرار است جلسه‌ای با خانواده خشخاشی بگذارند و نتیجه نهایی را اعلام کنند.»

گفتند محمد را به بهزیستی بفرستید، بعد گفتند جا نداریم!

او درباره وضعیت محمد هم می‌گوید: «اصلا حال و روز خوبی ندارد؛ پزشکی قانونی نامه زده بود که محمد باید به بیمارستان روانی منتقل شود که دادستانی مخالفت می‌کرد و می‌گفت محمد را نمی‌فرستیم. بعد از پیگیری‌ها نامه زدند که محمد را به بهزیستی یک‌جایی بفرستید که تحت درمان هم باشد ولی بعد به ما خبر دادند که بهزیستی برای محمد جا ندارد و همچنان در زندان است و فقط داروهایش را دائما زیادتر می‌کنند.» این در حالی بود که طبق این مستندات، محمد باید به بیمارستان روانی منتقل می‌شد ولی دادستانی مخالفت کرده و در نهایت گفته‌اند به بهزیستی منتقل شود که بعد اعلام کرده‌اند بهزیستی هم جا ندارد و برای انتقالش به بهزیستی تهران هم مخالفت کرده‌اند.

فردا به دیوان می‌رم و امیدوارم شرایط تغییر کند

حسن آقاخانی، وکیل محمد کلهری هم در ارتباط با حکم موکلش  می‌گوید: «مشکل این است که اعاده دادرسی را قبول نمی‌کنند و پیگیری‌های ما تا الان هیچ نتیجه‌ای نداشته است. در مورد ادعای دادستان به منتقل کردن محمد به بهزیستی هم مشخص است که منطقی نیست و عملا هم چنین اتفاقی نخواهد افتاد. من فردا به دیوان می‌روم و امیدم به این یکی دو روز است تا شاید تغییری در اجرای حکم ایجاد شود. درباره دو راهی که خانواده خشخاشی هم پیش رو گذاشته‌اند، دادستان قبول نخواهد کرد. با این حال امیدوارم در یکی دو روز آینده شرایط تغییر کند.»

 

افزودن نظر جدید