"پروازهای نجومی" به مقصد مشهد!

قیمت برخی از پروازهای هواپیمایی در آستانه شهادت امام رضا(ع) به مقصد مشهد مقدس حالت نجومی به خود گرفته است.

به گزارش امیدنامه به نقل از تسنیم، هرساله در آستانه شهادت امام رضا(ع) شاهد حضور خیل عظیمی از زائران و شیفتگان علی ابن موسی‌الرضا(ع) در مشهد مقدس هستیم اما در این میان مشکل دیرینه‌ای که وجود دارد این است که متاسفانه دقیقاً در همین ایام، شاهد افزایش نرخ بلیت‌های پرواز به مشهد هستیم. 
 
در حالی که قاعده باید برعکس باشد و روال باید این گونه باشد که در چنین ایامی با توجه به حضور جمعیت عظیم برای برپاداشتن عزاداری امام رضا(ع) قیمت‌ها باید با ارزانترین قیمت ممکن در اختیار زائران قرار گیرد اما متاسفانه عده‌ای سودجو در این میان حضور دارند که از احساسات مذهبی مردم سوء استفاده کرده و با هر قیمتی بلیت خود را به مسافران عرضه می‌کنند. 
 
تهران به مشهد 540 هزار تومان 
فاطمه. ب یکی از زائرانی است که روز گذشته وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس شده است، وی در این زمینه می‌گوید: همیشه روالم این گونه بوده که برای خرید بلیت پرواز به مشهد به سایت‌های اینترنتی مراجعه می‌کنم و این بار نیز دقیقاً همین رویه را تکرار کردم اما زمانی که به سایت مراجعه کردم با قیمت‌های نجومی روبرو شدم. 
 
وی ادامه می‌دهد: برای مثال قیمت یکی از پروازها به مشهد روز گذشته از تهران، 540 هزار تومان بود و جالب آن که قیمت پرواز از مشهد به تهران نیز 480 هزار تومان بود در حالی که در شرایط عادی این قیمت‌ها نهایتاً 200 هزار تومان است. 
 
این زائر امام رضا(ع) بیان می‌کند: دقیقاً متوجه نمی‌شوم که نقش و جایگاه دستگاه‌های نظارتی در چنین مواردی چیست و چرا باید برخی اجازه داشته باشند با هر قیمتی بلیت‌های خود را به مسافران بفروشند. 
 
تبریز به مشهد 548 هزار تومان 
زائر دیگری که از تبریز به مشهد وارد شده است؛ وی نیز در این زمینه می‌گوید: فکر می‌کنم با قیمت مناسبی به مشهد مقدس سفر کردم اما همین امروز اگر به تعدادی از سایت‌ها سر بزنید شاهد خواهید بود که قیمت پرواز از تبریز به مشهد برای روز پنجشنبه هفته جاری 548 هزار تومان است. 
 
وی ادامه می‌دهد: شخصاً مشکلی برای تهیه بلیت با قیمت مناسب نداشتم زیرا در سایت‌های بسیاری برای تهیه بلیت جستجو کردم اما انصاف نیست که قیمت بلیط در این ایام تا 600 هزار تومان نیز برسد. 
 
اهواز به مشهد 490 هزار و 960 تومان 
علیرضا. ب نیز می‌گوید: وضعیت تهیه بلیت از اهواز به مشهد نیز وضع چندان مساعدی ندارد و حتی تا 500 هزار تومان نیز می‌رسد. سوال من این است که چرا نباید یک بار به صورت اصولی و صحیح برخورد صورت بگیرد تا سوء استفاده کنندگان تنبیه شوند. 
 
وی ادامه می‌دهد: دقیقاً هر سال همین وضعیت وجود دارد به نحوی که هر سال دریغ از پارسال شده است و نمی‌دانم تا کی قرار است این وضعیت ادامه پیدا کند؟ باید شرایط را برای ورود و حضور زائر در مشهد تسهیل کنیم اما دقیقاً عکس این کار را صورت می‌دهیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید