بارزانی دولت عراق را به نقض قانون اساسی متهم کرد

مسعود بارزانی که همه پرسی غیرقانونی استقلال اقلیم کردستان را برگزار کرد، حالا دولت بغداد را به دلیل بازگشت نیروهایش به مناطق مورد مناقشه به نقض قانون اساسی متهم کرده است.

به گزارش امیدنامه به نقل از مهر، «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق  مدعی شد دولت بغداد «مردم کردستان» را محاصره تهدید و مجازات کرده است و اقدامات اخیر دولت عراق قانون اساسی را نقض می کند.

وی که بر خلاف نص قانون اساسی عراق و برخلاف حکم دادگاه عالی فدرال این کشور همه پرسی غیرقانونی جدایی کردستان از عراق را برگزار کرده و بحران اخیر را پدید آورده است در ادامه اظهاراتش دولت را به تلاش برای عملی کردن رأی و نظر خود به زور سلاح و شکستن اراده و عزت کُردها متهم کرد.

بارزانی مدعی شده که بیش از 150 هزار نفر در پی عملیات بازنشر نیروهای عراقی در مناطق مورد مناقشه، آواره شده اند و افزود که دولت ها فراموش کرده اند که مردم کردستان و نیروهای پیشمرگه در جنگ خود علیه تروریسم و گروهک تروریستی داعش چه جانفشانی ایی داشتند و برای آزادی و انسانیست به جای سراسر جهان هزاران شهید و زخمی تقدیم کرده اند.

در پی تصمیم دولت عراق برای بازنشر نیروهای خود در مناطق مورد مناقشه با اقلیم کردستان بر اساس قانون اساسی عراق، حزب اتحادیه میهنی کردستان همکاری بیشتری با نیروهای عراقی داشت به همین دلیل پیشتر بارزانی به صورت ضمنی آنها را به خیانت متهم کرده بود و گفته بود برخی جریان های سیاسی کُرد در عقب نشینی نیروهای پیشمرگه از کرکوک نقش داشته اند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید