ابوطالبی: اگر به قانون اساسی برنگردیم وضعیت کشور همین است که هست

 مشاور سیاسی رئیس جمهوری در کافه خبر خبرآنلاین با بیان اینکه دولتی که الان داریم با دولتی که در قانون اساسی پیشبینی شده تفاوت دارد گفت: برای حل مشکلات همه باید به قانون اساسی بازگردیم.

به گزارش امیدنامه به نقل از خبرآنلاین، دکتر حمید ابوطالبی در تشریح جامعه شناسی سیاسی و اقتصادی کشورمان تاکید کرد که با این نگاه که دولت صرفا یک کارگزارو مسئول اقتصاد مردم است مخالف است گفت: کارگزار را باید تعریف کنیم. هر دولتی کارگزار است، هر دولتی می‌آید سر کار که یکسری کارها را انجام دهد اما اتفاقی که الان دارد می‌افتد و غلط است، این است که ما می‌گوییم دولت فقط مسئول اقتصاد مردم است و یک کمی هم کارهای دیگر؛ و این غلط است. 

معاون سیاسی سابق دفتر رئیس جمهوری با انتقاد از اینکه الان دولت را به کجا رسانده ایم، گفت: این‌که دولت در قانون اساسی چیست، بحث مهمی است. من این چیزی که الان دولت را به آن رسانده ایم، قبول ندارم. دولت باید همان دولتی باشد که در قانون اساسی است. این که الان با دولتی که در قانون اساسی داریم اختلاف زیادی دارد و در آنجا برای آن توانایی‌ها و اختیارات بالایی در نظر گرفته شده است. رئیس جمهور، رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور است و همه تصمیمات کلان و حساس کشور در شورای امنیت ملی گرفته می‌شود.

دکتر ابوطالبی در ادامه بحث کافه خبر در خصوص ارائه راه حل مشکلاتی که کشور هم اکنون با آن دست به گریبان است گفت: من می‌گویم باید همه به قانون اساسی برگردیم. ما یا نمی‌خواهیم مشکلات را حل کنیم یا می خواهیم. اگر نمی خواهیم که خوب بحث دیگری است اما اگر واقعا می خواهیم مشکلات کشور حل شود سوال این است که چگونه و جواب آن این است که همه باید برگردیم به قانون اساسی، اگر به قانون اساسی برنگردیم، وضعیت کشور همین است که هست.
 

 

افزودن نظر جدید