خشکسالی شدید در آلمان باعث پیدا شدن کشتی گمشده شد!

 باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: خشکسالی شدید در آلمان و پایین آمدن سطح آب رودخانه راین سبب پیدا شدن لاشه یک کشتی که ۲۳ سال پیش در این رودخانه گمشده بود شد.

به نقل از تلویزیونی رویترز، خشکسالی شدید در آلمان و پایین آمدن سطح آب رودخانه راین سبب پیدا شدن لاشه یک کشتی گمشده شد.

این کشتی که دی هوپ (DE HOOP) نام دارد یکصد و ۲۳ سال پیش در این رودخانه مفقود شده بود. لاشه این کشتی در منطقه کلیو اوبروسل در شمال آلمان پیدا شده است.

هرمان یک جهانگرد هلندی که در محل حضور داشت گفت: «به خاطر پایین آمدن سطح آب ما این فرصت را پیدا کرده ایم تا این لاشه کشتی را مشاهده کنیم. ما در محلی زندگی می‌کنیم که تنها پانزده کیلومتر از اینجا فاصله دارد و این مایه مسرت است که ما لاشه این کشتی را که بخشی کوچکی از تاریخ است، می‌بینیم.»

وان در ولیرت (VAN DE VLEERT) یکی از اهالی محل هم گفت: «من بسیار شگفت زده شده ام. قدمت آن قابل توجه است. ما توانسته ایم که این اشیاء قدیمی را ببینیم. ما توانسته حداقل بخشی از لاشه این کشتی را ببینیم. ما باید ببینیم که این کشتی تا چه اندازه بزرگ بوده است و چرا لاشه آن در اینجا پیدا شده است.»

کشتی آلمانی

مایکل موهلن کمپ (MICHAEL MOHLENKAMP) یکی دیگر از اهالی گفت: «اینکه ما لاشه این کشتی را که متعلق به زمان‌های دور است می‌بینیم بسیار جالب است. من این موضوع را موضوعی قابل توجه می‌بینم.»

رود راین با ۱٬۳۲۰ کیلومتر طول یکی از طویل‌ترین و مهم‌ترین رود‌های اروپاست که با سرچشمه گرفتن از کوه‌های آلپ از کشور‌های سوئیس، آلمان، فرانسه و هلند عبور می‌کند. نام این رود از ریشه سلتی رنوس (Renos) به معنی آنچه روان و جاری است (رونده) گرفته شده است.

حدود ۸۳۳ کیلومتر از طول رود راین قابل کشتیرانی است و این امر به اهمیت این رود در زندگی مردمان اطراف آن افزوده است. وجود شهر‌ها و محوطه‌های باستانی فراوان در کناره‌های رود راین نشان دهندهٔ اهمیت این رود است.

گفتنی است گرمای شدید هوا و کاهش بی سابقه بارندگی در آلمان، زمین‌های زراعی این کشور را به زمین‌های خشک و بی آب و علف تبدیل کرده و ضرر میلیاردی به بار آورده است.

از ماه آوریل (فروردین ماه) باران نباریده است و این مدت، زمان اصلی رشد محصولات در آلمان است. زمان حاضر در آلمان به عنوان دوره وقوع یک فاجعه طبیعی تلقی می‌شود و معیشت مردم را با تهدید رو به رو می‌کند.

انجمن کشاورزان آلمان خواستار برگزاری نشست بحران به منظور بررسی مساله کمک‌های فوق العاده شده است.

محصول غلات آلمان در سال جاری به میزان ۱۸ میلیون تن یا حدود ۱۸ درصد کاهش یافته و به واسطه آن، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو از درآمد این بخش کاسته شده است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی آلمان، گرمی و خشکی هوا در تابستان سال جاری در این کشور، دستکم در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

در همین حال، مقام‌های آلمانی می‌گویند کمبود غلات، کشاورزان را از غذا دادن به چارپایان محروم می‌کند و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

افزودن نظر جدید