ارتباط رفع حصر با تداوم دولت روحانی

فرزند حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی آخرین وضعیت محصورین را تشریح کرد.

به گزارش امیدنامه به نقل از انتخاب خبر ،محمد حسین کروبی، در واکنش به سخنان اخیر سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر برگزار نشدن دادگاه معترضین به نتایج انتخابات سال 88 گفـت: در اظهارات آقای محسنی اژه ای هیچ پاسخ قانع کننده ای برای افکار عمومی ارائه نگردیده است. شخص آقای کروبی از روزی که در حصر قرار گرفتند چندین بار اعلام کردند که باید به اتهامات ایشان مانند مرحوم نواب صفوی و یا مرحوم دکتر مصدق در یک دادگاه صالحه رسیدگی شود، اما حاکمیت، راضی به تشکیل دادگاه معترضین به نتایج انتخابات 88 نبوده و اصلاً به صلاح خودشان نیز نمی دانند که چنین دادگاهی تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه جلسه اخیر مسئولان عالی قضایی کشورمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه کروبی در نامه‌ای درخواست برگزاری دادگاه را کرده بود، آیا قوه قضائیه تمهیداتی برای برگزاری دادگاه انجام داده است، گفت: پرونده حصر هنوز در اختیار شورای عالی امنیت ملی است و تا زمانی که مصوبه شورای امنیت ملی به قوت خود باقی است کاری نمی‌شود کرد. اصل این قضیه بنا به مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، مگر اینکه تصمیم دیگری گرفته شود.

نهادهای حکومتی مسئولیت حصر را برعهده نمی گیرند
اما چرا هیچکدام از دو نهاد دستگاه قضایی و شورای عالی امنیت ملی مسئولیت حصر معترضین به نتایج انتخابات سال 88 را برعهده نمی گیرند؟ فرزند حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در همین رابطه اظهار داشت: همچنان درمورد تداوم حصر معترضین هیچ جواب قانع کننده ای برای افکار عمومی ارائه نمی گردد. شخص آقای کروبی از روزی که در حصر قرار گرفتند چندین بار اعلام کردند که باید به اتهامات ایشان مانند مرحوم نواب صفوی و یا مرحوم دکتر مصدق در یک دادگاه صالحه رسیدگی شود، اما حاکمیت، راضی به تشکیل دادگاه معترضین به نتایج انتخابات 88  نیست و اصلاً به صلاح خودشان نیز نمی دانند که چنین دادگاهی برگزار شود.

محمد حسین کروبی  تصریح کرد: بنابراین، نهادهای حکومتی مسئولیت حصر آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد را برعهده نمی گیرند و مسئولیت حصر را متوجه همدیگر می دانند.محمد حسین کروبی

دستگاه قضایی به درخواست مهدی کروبی رسیدگی نمی کند
وی افزود: شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنان معتقد است که هیچ مصوبه ای درباره تداوم حصر در این نهاد حاکمیتی وجود ندارد و قوه قضائیه نیز مسئولیت حصر را بر عهده نمی گیرد و مسئولیت آن را متوجه شورای عالی امنیت ملی می داند، این در صورتی است که این شورا چندین بار به صورت رسمی اعلام کرده که مصوبه ای در این خصوص وجود ندارد.

فرزند مهدی کروبی با تأکید براینکه پدر چندین بار اعلام کردند که دادگاه ایشان در اسرع وقت تشکیل شود، گفت: متأسفانه دستگاه قضایی به درخواست ایشان رسیدگی نمی کند و بارها اعلام کرده که مسئولیت تداوم حصر معترضین به نتایج انتخابات 88 متوجه این نهاد نیست.

محمد حسین کروبی ادامه داد: چون وجود اصل حصر و ادامه آن غیرقانونی است نهادهای حاکمیتی نمی توانند پاسخ قانع کننده ای به نامه آقای کروبی داشته باشند، پس به نوعی از تشکیل دادگاه ایشان و سایر معترضین سر باز می زنند.

رفع حصر امتیاز بزرگی برای روحانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است
فرزند مهدی کروبی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا  انتظار می رود با آغاز به کار مجلس دهم و نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سال 96، مسئله حصر مرتفع شود، تصریح کرد: رفع حصر معترضین به نتایج انتخابات 88  در شرایط کنونی کشور بسیار بعید است.

وی، رفع حصر را امتیاز بزرگی برای دکتر روحانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 دانست و تأکید کرد: حاکمیت، امتیاز رفع حصر را به روحانی نخواهد داد، بنابراین به نظر می رسد مسئله حصر تا انتخابات سال 96 کماکان ادامه داشته باشد و تنها می توان به رفع حصر پس از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده امیدوار بود.

مجلس دهم نهادهای حاکمیتی را وادار به پاسخگویی درباره رفع حصر کند
کروبی به عملکرد مجلس دهم در این خصوص پرداخت و اشاره کرد: قطعاً وجود مجلس دهم و حضور اشخاصی مانند آقای علی مطهری که به صورت جدی رفع حصر آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد را دنبال می کنند می تواند نقش اساسی در تحت فشار قرار دادن قوه قضائیه یا شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگویی به افکار عمومی داشته باشد.

فقط بستگان درجه اول اجازه ملاقات با محصورین را دارند
 ادعا می شود طی روزها و هفته های اخیر افرادی غیر از بستگان درجه اول محصورین موفق شده اند با مهدی کروبی و همچنین مهندس موسوی و زهرا رهنورد ملاقات هایی داشته باشند. فرزند مهدی کروبی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ممنوعیت دیدار و ملاقات محصورین با اقوام و آشنایان غیر درجه اول مرتفع شده است، تصریح کرد: هیچگونه ملاقاتی غیر از بستگان درجه اول این افراد وجود نداشته است. به افراد جدیدی اصلاً اجازه ملاقات با آقای کروبی داده نشده و در مورد آقای مهندس موسوی و خانم رهنورد نیز وضع اینگونه است و رفت و آمدی وجود نداشته است.

مدافعان تداوم حصر قصد دارند جریان دولتی اعتدال گرا را بد نام کنند
و اما اخیراً نیز یکی از افراد وابسته به جبهه پایداری و همچنین از هواداران دکتر احمدی نژاد در کانال تلگرامی خود خبر از تداوم حصر معترضین به نتایج انتخابات سال 88 توسط مثلث روحانی- هاشمی- خاتمی داده بود. وی ادعا کرده که ادامه حصر به نفع دولت روحانی و جریان هاشمی- خاتمی- روحانی است، چون با رفع حصر و حضور آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد در جامعه مدنی، گفتمان اعتدال گرایی دکتر روحانی زیر سؤال می رود.

حال، نظر فرزند مهدی کروبی در این رابطه چیست؟ وی، ایراد چنین اظهاراتی را صد درصد بدبینانه توصیف کرد و گفت: این افراد قصد دارند توپ ادامه حصر معترضین به نتایج انتخابات 88 را در زمین دولت انداخته تا بدینوسیله جریان دولتی اعتدال گرا و جریان اصلاح طلبی را بد نام کنند.

محمد حسین کروبی با بیان اینکه چنین تحلیلی را تأیید نمی کنیم، تأکید کرد: رفع حصر قطعاً امتیازی برای شخص دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید محسوب می شود.

روحانی و دولت تدبیر و امید مورد حمایت محصورین هستند
وی اضافه کرد: در صورتی که رفع حصر صورت گیرد، شرایط به نفع  دکتر روحانی رقم خواهد خورد، چراکه آقایان کروبی و مهندس موسوی و همچنین خانم دکتر رهنورد در صورتی که آزادانه در جامعه حضور پیدا کنند، مواضعی اتخاذ خواهند کرد یا سخنانی ایراد می کنند که کاملاً اقدامات دولت تدبیر و امید را تأیید می کنند و ایشان با حمایت خود از آقای دکتر روحانی می توانند در مقاطع زمانی حساس، راه را برای دولت تدبیر و امید جهت تحقق حقوق شهروندی مردم هموار کنند.

تشریح آخرین وضعیت جسمانی و روحی محصورین
محمد حسین کروبی همچنین در مورد آخرین وضعیت جسمانی و روحی محصورین گفت: طی چند روز گذشته آقای کروبی مجدداً برای معاینه چشم خدمت آقای دکتر قاضی زاده هاشمی رسیدند.

وی افزود: در مورد چشم پدر، مشکل خاصی وجود ندارد و وزیر محترم بهداشت و درمان از روند درمان چشم ایشان اظهار رضایت کردند.

فرزند مهدی کروبی همچنین درباره شکستگی پای پدر خود با بیان اینکه هفته گذشته عکس برداری از پای ایشان انجام شد و پزشک آقای کروبی در این مورد نیز اعلام رضایت کردند، تصریح کرد: اکنون مدتی است که آقای کروبی از طریق عصا قادر به حرکت می باشند که پس از مدتی می توانند بدون عصا به فعالیت خود بپردازند.

وی در ارزیابی کلی از وضعیت مزاجی و جسمانی مهدی کروبی گفت: وضعیت ایشان از هر نظر بسیار مطلوب است و مشکل خاصی متوجه پدر نیست.

محمد حسین کروبی همچنین وضعیت روحی پدر خود را بسیار مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: آقای کروبی هر روز از طریق روزنامه هایی که در اختیار ایشان قرار می گیرد و همچنین رسانه ملی در جریان اخبار روزانه کشور و وقایع جهانی قرار می گیرند.

وی درباره وضعیت روحی و جسمانی آقای مهندس موسوی و همسر ایشان نیز گفت: وضعیت این دو بزرگوار هم مطلوب است، و خانواده ایشان در مورد وضعیت پدر و مادر خود همواره اظهار رضایت می کنند.

دیدگاه‌ها

درود خدا بر محصورین

افزودن نظر جدید