میزبانی رسانه‌های اصولگرا از فرزند آیت‌الله هاشمی!+تصویر

مدیر یکی از سایتهای خبری متعلق به قرارگاه فضای مجازی یکی از نهادهای نظامی در ضیافت ناهاری در منطقه فرحزاد تهران پذیرای یاسر هاشمی فرزند آیت الله هاشمی بود.

به گزارش امید،مدیر این سایت خبری که دیگر فعالان رسانه ای اصولگرا هم را هم به این ضیافت دعوت کرده بود در یک گروه ارتباطی مجازی به‌نام «چلنج» برای این ضیافت برنامه ریزی کرده بود.این رسانه های بعضا تندروی اصواگرا در هجمه به اصلاح طلبان و شخص هاشمی رفسنجانی در طی سالیان اخیر کمر همت بسته بودند.

سایت انتخاب در گزارش خبری و تصویری این مهمانی از حضور تعداد کم شمار خبرنگارانی که خود را منتسب به رسانه‌های اصلاح طلب می دانند در این ضیافت خبر داد.

در گزارش انتخاب آمده است:

«روز پنجشنبه بخشی از فرحزاد حال و هوای دیگری داشت؛ اعضای یک گروه ارتباطی مجازی به‌نام «چلنج» تصمیم گرفته بودند تا پس از مدت‌ها مراوده در فضای مجازی، با جمع شدن در یک محیط، با یکدیگر به صورت حضوری سخن بگویند. اعضای این گروه اهالی رسانه‌ هستند که البته بخش زیادی را روزنامه‌نگاران و دبیران رسانه‌های اصولگرا تشکیل می‌دهند.

روز پنجشنبه مدیر میانه‌رو گروه چلنج از مهمانی ویژه برای حضور در جمع سخن گفت و همه منتظر بودند تا این مهمان را ببینند. ساعت از 12 و نیم ظهر گذشته بود که یاسر هاشمی وارد شد و برخی با دیدن او متحیر شدند چراکه رسانه آنها از تلاش برای هجمه به آیت‌ا... و خانواده او فروگذار نبوده‌اند. یاسر هاشمی پس از سلام و علیک با اعضای این گروه گفت که برای احترام به دعوت این گروه به جمع آنها آمده است اما به هر حال منتقدان رسانه‌ای آیت‌ا... هاشمی فرصت حضور فرزند او در جمع خود را غنیمت شمردند و ابهامات خود را مطرح کردند که ازجمله آنها خاطرات آیت‌ا... هاشمی بود که طی روزهای اخیر به محل انکار تندروهای جناح اصولگرا تبدیل شده بود.

چرا خاطرات خطا ندارد؟

یکی از سوالاتی که از فرزند آیت‌ا... هاشمی پرسیده شد، درباره خاطرات پدرش بود که او گفت: آقای هاشمی هر شب، قبل از خواب دفتر را برمی‌دارد و شروع به نوشتن خاطرات می‌کند. آنچه از صبح رخ داده است را دقیق می‌نویسد. من هم که برخی اوقات می‌خواستم کار ایشان را تکرار کنم اما اگر یک شب یادم می‌رفت که بنویسم و فرداشب می‌خواستم بنویسم واقعا خیلی موضوعات را فراموش می‌کردم. شما هم امتحان کنید، اگر امروز بخواهید اتفاقات دیروز را بنویسید خطا می‌کنید و یادتان می‌رود اما حاج‌آقا 30 سال است خاطرات خود را هرشب بدون وقفه می‌نویسد. وی توضیح داد: از اول فروردین سال 60 ایشان شروع به نوشتن خاطرات می‌کنند که نخستین جلد در کتابی با نام «عبور از بحران» را خود من منتشر کردم. ایشان هر روز که به خانه می‌رسند، شروع به نوشتن می‌کنند که مثلا فلانی به ملاقات آمد و در آن چه گفته شد یا آمار و ارقام مهم روز را می‌نویسند که معمولا یک صفحه کامل می‌شود. ایشان هوش خوبی دارند و می‌دانم که این موضوع را قبول دارید. در چند جلسه که مثلا با مسئولان سابق داشتند و برای آنها صحبت می‌کردند، این مسئولان تعجب می‌کردند که آقای هاشمی مسائل را با جزئیات به خاطر دارند و اعتراف می‌کردند که خودشان این مسائل و جزئیات را فراموش کرده بودند. ذهن آقای هاشمی واقعا فعال است پس نمی‌تواند در این خاطرات خطایی باشد.
خاطرات، سند قوی برای انقلاب است
یاسر هاشمی در واکنش به اظهارات یکی از حاضران مبنی بر اینکه آیت‌ا... بعضا در نوشتارهایی اشتباهاتی دارد که با ادعای هوش بالا در تناقض است، گفت: من که درصدد تعریف و تمجید نادرست نیستم اما بالابودن هوش ایشان مشخص است. شما مثلا 10 سال پیش گفته بودید محصولی فلان قدر تن در کشور تولید شده است و ایشان الان کاملا یادشان است که در آن روز گفته بودید در اینجا فلان قدر تولید شده است. من می‌خواستم این نکته را بگویم که شما بدانید. آقای هاشمی هر شب قبل از خواب یک صفحه خاطره می‌نویسد و به اعتقاد من این خاطرات سند قوی برای انقلاب است. شما هیچ شخصیت سیاسی دنیا را سراغ ندارید که 30 سال به‌طور روزانه خاطره داشته باشد و این افتخاری برای ایران است. یاسر هاشمی درباره اینکه جدیدترین خاطره آیت‌ا... هاشمی مربوط به چه زمانی است، گفت: برای امروز خواهد بود! ایشان دیشب آمدند و خاطرات روز چهارشنبه را نوشتند. فرزند آیت‌ا... هاشمی شائبه مستندنبودن خاطرات به‌دلیل در قید حیات نبودن طرف دیگری که از او یاد شده است، را رد کرد و گفت که بگذارید بار دیگر به شما بگویم که آقای هاشمی هر شب از سال 60 یک صفحه خاطره نوشتند و برخی افراد طبیعی است که دیگر در قید حیات نباشند. چند نفر از حاضران این نشست عنوان کردند که چرا آیت‌ا... هاشمی خاطراتی را درموعد مقرر خودش نمی‌گوید که بعدها تردید در آن ایجاد شود و یاسر هاشمی توضیح داد: طبیعی است که ایشان تمام خاطرات را بیان نمی‌کند. انتشار خاطرات از مدتی قبل شروع شده و هر سال یک جلد عرضه خواهد شد که امسال هم خاطرات سال 71 منتشر می‌شود. خاطرات را به‌روز منتشر و دستخط آقای هاشمی هم موجود است. فرزند آیت‌ا... هاشمی در بخش دیگری از این نشست درمورد راضی‌نبودن امام خمینی(ره) از بیان نقل‌قول از ایشان را اینگونه توضیح داد که مقام معظم رهبری از نزدیک بودن آقای هاشمی به امام(ره) صحبت کرده بودند و همین فرمایشات پاسخ به سوال شماست. من دنبال اثبات خاطرات آقای هاشمی نیستم چون شکی در صحت آن نیست. اگر ایشان هر چهار روز یکبار خاطره می‌نوشتند، تردید در خطا قابل پذیرش بود اما هر شب خاطره می‌نویسند. خاطرات آقای هاشمی مستند است و شما هم اگر شکی در صحت آن دارید، خب می‌توانید استناد نکنید!»

دیدار یاسر هاشمی با فعالان رسانه ای اصولگرا

دیدار یاسر هاشمی با فعالان رسانه ای اصولگرا

دیدار یاسر هاشمی با فعالان رسانه ای اصولگرا

دیدگاه‌ها

باسلام-من دیگه (مزمز) نمی خرم//والسلام//

افزودن نظر جدید