وزیر موسوی و خاتمی از مجلس رای اعتماد می گیرد؟

نسرین وزیری،روزنامه نگار در خبرآنلاین نوشت: محمد فرهادی به عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی علوم از سوی رئیس جمهوری به مجلس معرفی شد.

همه وزرای پیشنهادی علوم در این دولت، به یک چوب از سوی مجلس رانده شدند. جعفر میلی منفرد، جعفر توفیقی، رضا فرجی دانا، محمدعلی نجفی، محمود نیلی احمدآبادی، فخرالدین دانش آشتیانی؛  وزرای پیشنهادی و سرپرستان وزارت علوم در این دولت بوده اند که از نظر قاطبه نمایندگان مجلس از «حلقه معین» به شمار می روند و جملگی «فتنه گر»ند.

نمایندگانی که تا دیروز دولت را متهم می کردند که این وزارتخانه را به عنوان سهمیه «جبهه مشارکت» نگه داشته و وزرایی خارج از حیطه «اعتدال» را به مجلس معرفی می کند، امروز با گزینه جدیدی روبرو شدند که در کارنامه اش وزارت فرهنگ و آموزش عالی دولت دوم میرحسین موسوی (سالهای 64 تا 68) یا همان وزارت علوم فعلی را دارد و در دولت اول سیدمحمد خاتمی هم (فواصل شهریور 76 تا شهریور 80) وزیر بهداشت بوده است.

اگرچه محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس که از اعضای جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی (به دبیرکلی علیرضا زاکانی) است، پیش بینی کرده که مجلس به فرهادی رای اعتماد می دهد؛ اما با این سوابق، باید خدا به خیر کند! چون عضو موسس حزب مشارکت بودن، برای اهالی این مجلس نوعی «اتهام» بود که محکومیتش را با «رای عدم اعتماد» به دانش آشتیانی صادر کردند. تا چهارشنبه هفته آینده باید منتظر ماند و دید که عضویت در هیات دولت دو مردی که اکثریت این مجلس آنها را «سران فتنه» می خوانند هم معادل همین اتهام و منجر به همین حکم هم خواهد بود یا نه؟

دیدگاه‌ها

مرگ بر سازشکار مگر ن اینکه اصلاح طلبان ب روحانی رای دادند چرا باید همه ی وزارت خانه های توسعه سیاسی در حصر اصولگرایان و جزب بادی ها(معتدلین)باشد؟

به یک نفر بی سواد٬ بی تجربه و عدم تشخیص کافی که در سال ۸۸ کر و لال بوده و همچنین کاری به بحث بورسیه ی آقازاده ها نداشته باشد٬ برای وزارت علوم نیازمندیم. مدارک موردنیاز: کپی عضویت در جبهه پایداری. عکس پرسنلی ۶ در ۴ با محمود احمدی نژاد.

چه فایده به این یکی هم باضرب وزوررای میدن بعدمثل دکترفرجی دانا یه ریس دانشگاه راکه عوض کنه عزل میشه برای حل این مشکل یه راه حل دموکراتیک داره اونم اینه که خودمجلس وزیروانتصاباتشوانجام بده!!واین یعنی اوج حقوق بشرودموکراسی مامیمیریم ولی برای آیندگان بایدبنویسیم چه برسرماآمدوگرنه مدیونیم

افزودن نظر جدید